تازه خبر

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۳۱۱

پرداخت بدهی بیمه سلامت با اوراق قرضه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تدوین ساز و کار انتشار اوراق قرضه در آینده نزدیک گفت: تمام مطالبات مراکز طرف قرارداد در صورت انتشار اوراق قرضه پرداخت می‌شود. به گزارش ایرنا، محمدجواد کبیر در مورد انتشار اوراق قرضه سازمان بیمه سلامت افزود: این اوراق با تصویب مجلس شورای اسلامی برای پراخت بدهی بیمه سلامت منتشر خواهد شد. وی با اشاره به مشخص نشدن ساز و کار انتشار اوراق تاکنون گفت: در آینده‌یی نزدیک با تدوین مراحل صدور این اوراق عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.


مرز جدید سومار

برای زائران اربعین

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت:«از سه مرز چزابه، شلمچه و مهران امکان ورود و خروج زائران وجود دارد البته تلاش می‌کنیم یک مرز کمکی سومار را هم در نظر بگیریم.»به گزارش مهر، حسین ذوالفقاری در نشست خبری با اشاره به اینکه تمام زائران اربعین قبل از سفر بیمه می‌شوند، گفت:«در سامانه سماح هزینه بیمه برای زائران ۲۵هزار تومان در نظر گرفته شده که رقم بیمه برای خدمات سرپایی ۵ هزار تومان و خدمات بیمارستانی، بستری و فوت و سوانح ۱۹هزار و نهصد تومان در نظر گرفته شده است.»


جزئیات خدمات وزارت بهداشت به زنان آسیب‌پذیر

رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت اقدامات این وزارتخانه برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زنان آسیب‌پذیر را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، پروین افسرکازرونی درخصوص جزییات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زنان آسیب‌پذیر گفت: ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به این گروه از زنان در مراکزی تحت عنوان «مراکز ارتقای سلامت زنان آسیب‌پذیر» از سال ۱۳۸۶ آغاز شد. این خدمات شامل خدمات ارزیابی بیماری‌های آمیزشی و ایدز، خدمات بهداشت باروری، آموزش، مشاوره و توانمندسازی در حیطه‌های حرفه‌آموزی است و به صورت رایگان ارائه می‌شوند.


توزیع داروهای مخدر

در داروخانه‌ها خطرناک است

رییس انجمن بیهوشی ایران درباره خطرات صدور مجوز توزیع داروهای مخدر در داروخانه‌های دولتی بدون توجه به وجود زیرساخت‌های نظارتی برای پیشگیری از سوءمصرف داروها هشدار داد. به گزارش ایرنا، علیرضا سلیمی به نامه اخیر مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: در این نامه اعلام شده است، توزیع برخی از انواع داروهای مخدر ازجمله قرص اکسی کدون، قرص بوپونورفین، نالوکسن و شیاف مورفین از این پس در داروخانه‌های منتخب خصوصی، دولتی، آموزشی و بیمارستانی توسط شرکت‌های پخش سراسری مجاز بلامانع است.


«مدیریت جامع تالاب هامون» در انتظار تصویب

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: منتظر تصویب طرح «مدیریت جامع تالاب هامون» توسط شورای برنامه‌ریزی استانداری سیستان و بلوچستان هستیم. به گزارش ایسنا، محسن سلیمانی‌روزبهانی درباره آبگیری این تالاب افزود: تالاب هامون واقع در استان سیستان و بلوچستان در رده تالاب‌هایی قرار می‌گیرد که آب خود را به وسیله سیلاب‌های فصلی تامین می‌کند. مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امسال نیز با توجه به بارندگی بسیار خوب فصول زمستان و بهار شاهد آبگیری قابل توجه این تالاب بودیم.


کنترل بیماری‌های واگیر

در مناطق سیل‌زده

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مناطق سیل زده استان‌های شمالی کشور در زمینه بیماری‌های واگیر تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه هستند. به گزارش مهر، محمدمهدی گویا افزود: با فروکش کردن طغیان بلایای طبیعی به خصوص سیل نگرانی برای بروز بیماری از طریق آب و غذا وجود دارد. وی گفت: مراکز بهداشتی و درمانی پس از این حوادث در استان‌های شمالی، آب شرب، فاضلاب و سایر مواردی که می‌تواند باعث بروز بیماری واگیر در این مناطق شود را تحت کنترل خود درآوردند.


درجه‌بندی آزمایشگاه‌های تشخیصی در سال جاری

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استانداردهای اجباری آزمایشگاه‌های تشخیص طبی درحال تدوین است و پس از ابلاغ آن درجه‌بندی این مراکز از امسال در سراسر کشور اجرایی می‌شود. به گزارش ایرنا محمدآقاجانی همچنین افزود: اعتباربخشی و درجه‌بندی آزمایشگاه‌ها هم پس از تدوین و ابلاغ استانداردهای یاد شده، انجام می‌شود. وی اضافه کرد: با این کار آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، درجه‌های بین 1،2و3 دریافت می‌کنند و تعرفه خدمات آزمایشگاه‌های با درجات مختلف متفاوت خواهد بود.


اجرای نخستین

طرح پایش سلامت کارگران

با حضور بیش از 200نفر از کارگران استان تهران، نخستین طرح پایش سلامت و تندرستی کارگران کشور اجرا شد. به گزارش ایسنا به همت اداره کل امور ورزشی وزارت کار و با همکاری اداره کل رفاه اجتماعی استان تهران، نخستین طرح سنجش سلامت و تندرستی کارگران کشور با حضور جواد رمضی، سرپرست اداره کل امور ورزشی و حسن حمیدی، رییس هیات ورزش کارگری استان تهران اجرا شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر