دولت موفقیت‌های زیادی به دست آورده است

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۴۶

گروه ایران|

برخلاف گذشته، مناسبات معقولانه با آیات عظام و مراجع تقلید، یکی از دستاوردهای قابل توجه دولت یازدهم است که از زمان روی کار آمدن کابینه تدبیر و امید دنبال شد؛ مناسباتی که در آن تلاش می‌شد ضمن انتقال رئوس کلی برنامه‌ریزی‌های اجرایی کشور، مطالبات مراجع تقلید که برگرفته از مصالح عمومی جامعه و کشور مطرح می‌شدند، در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود. دیدارهایی که در زمان مذاکرات هسته‌یی نیز از سوی رییس‌جمهور و سایر چهره‌های کابینه پیگیری شد. این فرآیند ارتباطی هر سال به مناسبت هفته دولت ابعاد وسیع‌تری به خود می‌گیرد و اخبار دامنه‌داری از دیدار و گفت‌وگوی چهره‌های دولتی با مراجع منتشر می‌شود. روز گذشته خبر دیدار محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور با آیات عظام صافی‌گلپایگانی و جعفر سبحانی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. دیداری که در آن آیت‌الله گلپایگانی با ابراز رضایت از تلاش‌های دولتمردان، موضوع اقتصاد و معیشت را از جمله اموری ارزیابی کردند که باید مورد توجه دولت قرار بگیرد.

آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع تقلید با تقدیر از تلاش‌های دولت و مسوولان گفت: دولت در مسیری که تاکنون پیموده موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.

به گزارش ایرنا، وی در دیدار با محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهوری با ابلاغ سلام به روحانی و دعای خیر برای توفیق مسوولان دولت تصریح کرد: من از فعالیت‌های دولت آگاهم و برای رییس‌جمهوری و مسوولان دعا می‌کنم؛ باید باور داشت که وقتی قصد و نیت خیر و خدمت به خدا و مردم در نظر باشد، به‌طور حتم موفقیت قرین راه خواهد بود.

وی با اشاره به آرامش موجود در جامعه افزود: تعادل در رفتار دولت و تعامل بین قوا و آرامشی که در اثر رفتار دولت در جامعه به وجود آمده، کاملا مشهود و عیان است و این موضوع از جمله دستاوردهای مهم دولت است.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به مشکلاتی که دولت میراث‌دار آن بوده، گفت: مطمئنم که مردم می‌دانند و درک می‌کنند که دولت با چه مشکلاتی مواجه بوده و هست و دولت در مسیری که تا اینجا پیموده، موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.

وی در این دیدار که شب گذشته برگزار شد با اشاره به گزارش رییس دفتر رییس‌جمهوری از دستاوردهای دولت یازدهم اظهار داشت: حق این مردم و کشور، پیشرفت و ارتقای روزافزون است و امروز می‌توانیم ببینیم که اگر افراد عاقل و آگاه و متخصص امور را در دست داشته باشند، موفقیت و پیشرفت دور از دسترس نخواهد بود.

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهوری نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت، با ارائه گزارشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، بین‌الملل و فرهنگی، موفقیت‌های به دست آمده را ناشی از انسجام ملی و حمایت‌های مردم، ولایت فقیه و مراجع عظام تقلید دانست.

رییس دفتر رییس‌جمهوری روز گذشته با آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید و حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی در ایران دیدار و گفت‌وگو و در جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز شرکت کرد. نهاوندیان همچنین با حضرات آیات مراجع تقلید مکارم‌شیرازی و موسوی‌اردبیلی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر