کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۸۹

ضربات جبران‌ناپذیر تاخیر

در توسعه میدان‌های مشترک

ایرنا سیدمحسن قمصری مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه کشور برای افزایش حداکثری برداشت از مخازن نفتی نیازمند جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: تاخیر در توسعه میدان‌های مشترک، ضربات جبران‌ناپذیری به کشور تحمیل می‌کند. مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در این باره گفت: صنعت نفت نیاز به 100میلیارد دلار منابع مالی دارد که باید بخشی از آن در قالب سرمایه‌گذاری خارجی تحقق یابد. وی با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذار خارجی در صنعت نفت و گاز کشور برای تامین ذخایر مالی ضروری است، اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی نه تنها به کاهش افت تولید نفت و گاز کشور کمک می‌کند، بلکه در توسعه منابع هیدروکربوری موثر خواهد بود. مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، به مشترک بودن ذخایر هیدروکربوری ایران با کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: هر یک روز تاخیر در روند توسعه، هزینه‌های جبران‌ناپذیری را برای صنعت نفت به همراه خواهد داشت.

قمصری با تاکید براهمیت جذب سرمایه‌گذار خارجی، گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تنها مربوط به تامین مالی نمی‌شود، بلکه به همراه بحث فاینانس، موضوع انتقال دانش فنی را هم به دنبال خواهد داشت.


راه‌اندازی ردیف 3 شیرین‌سازی فاز 19 پارس جنوبی

ایرنا مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس گفت: پس از آزمایش‌های اولیه و اتمام عملیات پیش‌راه‌اندازی، ردیف سوم شیرین‌سازی گاز پالایشگاه طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی راه‌اندازی و آماده دریافت گاز ترش شد. روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز دوشنبه به نقل از حمیدرضا مسعودی افزود: با توجه به دقت عمل موجود در مرحله پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی، پیش‌بینی می‌شود در پنج روز آینده گاز شیرین تولیدی این ردیف با ظرفیت روزانه 12،5میلیون مترمکعب، پس از انتقال به واحد ارسال گاز (واحد 106) به شبکه سراسری تزریق شود.

وی ادامه داد: اکنون با اضافه شدن این واحد پالایشی به پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی سه ردیف شیرین‌سازی این فاز راه‌اندازی و امکان شیرین‌سازی 1.5 فاز استاندارد معادل تولید روزانه 40میلیون مترمکعب گاز میسر شده است.


فرآورش پایدار گاز مجتمع پارس جنوبی

ایلنا پایداری فرآورش گاز شرکت مجتمع پارس جنوبی در فصل زمستان امسال با اجرای عملیات تعمیرات اساسی افزایش می‌یابد. حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بازدید از مجتمع گاز پارس جنوبی که به مناسبت هفته دولت انجام شد، گفت: شرکت ملی گاز ایران همواره خدمت نهاد، رو به پیشرفت و توسعه‌گرا بوده تا جایی که رضایتمندی مردم و دیگر ذی‌نفعانش را جلب کرده است. مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه کارنامه‌ درخشان این شرکت باعث افتخار و سربلندی در کشور شده است، افزود: هم‌اکنون سهم گاز در سبد انرژی کشور به بیش از ٧٠درصد رسیده که این موضوع با تلاش نیروهای توانمند کشورمان محقق شده است. وی با اشاره به توانمندی کارکنان و متخصصان شرکت ملی گاز ایران در زمان جنگ تحمیلی یادآور شد: با آغاز جنگ تحمیلی، پالایشگاه‌های ما چندین بار مورد حمله و هجوم هواپیماهای دولت بعثی قرار گرفت و شاهد افتخارآفرینی کارکنان صنعت نفت و گاز در حوزه بازسازی تاسیسات در کوتاه‌ترین زمان بودیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر