29‌نفر از قربانیان انفجار ترکیه زیر 18‌سال سن داشتند

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۵۶

گروه جهان

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که بسیاری از قربانیان بمب‌گذاری در مهمانی عروسی در غازیان تپه در ترکیه که منجر به کشته شدن بیش از 50 نفر شد، کودکان بوده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، 29نفر از 54 نفر قربانی این حادثه تروریستی زیر 18سال سن داشتند و 22 نفر از این 29نفر نیز زیر 14سال بوده‌اند. علاوه بر این چنانکه رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، عامل این حمله انتحاری نیز خود یک نوجوان 14ساله بود. این حمله در مراسم شب حنابندان که اساسا مراسمی است که زنان و کودکان در آن مشارکت دارند، اتفاق افتاد و به همین دلیل بیشترین تعداد قربانی این حادثه هم زنان و کودکان بوده‌اند.

آقای اردوغان در بیانیه‌یی گروه تروریستی داعش را مسوول این حمله انتحاری دانسته است. بی‌بی‌سی به نقل از حریت، روزنامه ترکی نوشته است که مقامات ترکیه منتظر نتایج آزمایش «دی ان ای» هستند تا بتوانند هویت بمب‌گذار را شناسایی کنند. گزارش حریت اضافه کرده است که نوع بمب شبیه به بمب‌هایی بوده که بیش از این نیز در حملات تروریستی علیه کردها استفاده شده است. نیروهای داوطلب کرد که از سوی ائتلاف امریکا حمایت می‌شدند در خط اول نبرد علیه داعش در سوریه بوده‌اند. پلیس ترکیه همچنین می‌گوید که در تعقیب دو مظنونی است که احتمالا با حمله‌کننده همدست بوده‌اند و پیش از انفجار محل را ترک کرده‌اند. دیروز طی مراسم بزرگی جنازه تعدادی از قربانیان در میان غم و اندوه فراوان مردم منطقه تشییع شد.

شهر غازی‌انتب نزدیک مرز سوریه واقع شده و معروف است که گروه داعش در این منطقه سلول‌ها و کانون‌های متعددی دارد. از این رو رجب طیب اردوغان گفت: داعش تلاش دارد تا در غازیان تپه موضع بگیرد که به کانون استقرار پناهجویان سوری تبدیل شده است.

اردوغان در این بیانیه که برای همدردی با مردم منتشر کرده همچنین گفته است: تفاوتی میان داعش، پ. ک. ک و نیز فتح‌الله گولن، روحانی ترک مستقر در امریکا که اردوغان او را متهم به دست داشتن در کودتا می‌کند، وجود ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر