آیین‌نامه اجرایی معاملات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۴۹


عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی در نامه‌یی به رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آیین‌نامه معاملات این بنیاد را در سه فصل با ۴۳ماده ابلاغ کرد. به گزارش روزنامه رسمی کشور، این ابلاغیه در سه فصل کلیات و تعاریف، مقررات انجام معاملات خاص و مقررات انجام معاملات عمومی، ‌شرایط انجام کلیه معاملات بنیاد اعم از خرید، فروش، عاملیت، پیمانکاری، معاوضه و تهاتر همچنین شیوه انعقاد قراردادها و انجام کلیه مراحل تشخیص، تخصیص، تسجیل، تنفیذ و... معاملات پرداخته است.

بر این اساس کلیه معاملات بنیاد مسکن باید به صورت مزایده یا مناقصه انجام شود، مگر برخی معاملات خاص و استثنائات. این آیین نامه همچنین برای معاملات بنیاد مسکن سقف ریالی تعیین کرده است.

بر این اساس، کلیه معاملات عمومی بنیاد، که مبلغ آنها بیش از 5.000.000.000ریال باشد، به عنوان معاملات خاص تلقی شده و با تصویب کمیسیون معاملات و تایید رییس بنیاد مرکز نافذ خواهد بود. این آیین نامه اجرایی با استناد به ماده۱۹ قانون اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تاریخ 11 اردیبهشت سال جاری لازم‌الاجراست.


نصاب‌های معاملاتی

در فصل سوم این آیین‌نامه که 37ماده دارد و بر مقررات انجام معاملات عمومی تمرکز شده است، نصاب مبالغ قطعی انجام یا مبالغ برآورد آنها، به سه گروه متمایز به شرح زیر تفکیک می‌شوند:

الف: معاملات جزئی) معاملاتی که مبلغ آن از 100.000.000ریال تجاوز نکند.

ب: معاملات متوسط) معاملاتی که مبلغ آن بیش از 100.000.000ریال و کمتر از 1.500.000.000ریال باشد.

ج: معاملات عمده) معاملاتی که مبلغ آن 1.500.000.000ریال و بیشتر باشد. البته 3تبصره نیز برای این ماده درنظرگرفته شده است. در تبصره۱، کلیه معاملات عمومی بنیاد، در نصاب عمده اعم از مستثنیات موضوع ماده۵ یا غیر آنکه مبلغ آنها بیش از 5.000.000.000ریال باشد، به‌عنوان معاملات خاص تلقی شده و با تصویب کمیسیون معاملات و تایید رییس بنیاد مرکز نافذ خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر