دلایل اقبال بازار به 6 صنعت بورسی

۱۳۹۳/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۵

یک کارشناس بازار سهام، دلایل اقبال بازر به 6صنعت بزرگ و کوچک بورسی از جمله خودرو، بیمه، قند و قطعه‌سازی را تشریح کرد.

کامران صدیقیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره دلایل رشد شاخص بورس در سومین‌روز هفته و اقبال سهامداران به‌برخی گروه‌ها اظهار کرد: در گروه خودرویی زامیاد باتوجه به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها با اقبال سهامداران مواجه شده و مابقی نمادها در این گروه تا پیش از رفع کامل تحریم‌ها، با اتفاق خاصی مواجه نخواهد شد.

وی افزود: نخستین گروهی که پس‌از رفع تحریم و حل‌وفصل مسایل خارجی بیشترین نفع را خواهدبرد خودرویی‌ها خواهند بود چرا که این‌گروه در زمان تحریم بیشترین زیان را داشتند. افزون براین، وزیر صنعت هم از رشد 73درصدی تولید خودرو طی یک‌سال گذشته خبر داده است و برای سهامداران این‌گروه چشم‌انداز خوبی ترسیم کرده است.

صدیقیان با بیان این‌که گروه قندی هرازگاهی با احتمال افزایش نرخ مثبت می‌شوند گفت: در خصوص تایید یا عدم تایید افزایش نرخ گروه قندی هنوز خبری موثق منتشر نشده و این‌گروه هر 2 یا 3ماه یک‌بار با این‌گونه اخبار و شایعات مثبت می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این‌که گروه قطعه‌سازی یک پله عقب‌تر از گروه خودرویی با افزایش تولید، روند مثبتی را طی خواهد کرد گفت: این‌گروه هم باتوجه به آمارهایی از روند تولید خودرو ارایه می‌شود با اقبال سرمایه‌داران مواجه شده است.

وی با اشاره به‌این‌که روند مثبت گروه بانکی مقطعی و براساس جو روانی مثبت است، تاکید کرد: در این گروه تنها بانک سینا رفع تحریم شده اما در آینده اگر مساله سوئیفت برای بانک‌ها حل نشود اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

وی درباره دلیل افزایش توجه نسبت به شرکت‌های بیمه‌یی گفت: در این‌گروه هم باتوجه به‌این‌که کف منطقی قیمت بر سهام شرکت‌ها حاکم شده بازار نسبت به‌آن توجه نشان می‌دهد اما روند مثبت آن دلیل خاص دیگری ندارد و می‌توان گفت برداشته شدن تحریم بیمه معلم یک سیگنال مثبت برای این گروه به شمار می‌رود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر