وکلای پاکستانی در اعتراض به کشتار کویته اعتصاب کردند

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۹۲۹

گروه جهان

وکلای ارشد پاکستان در اعتراض به انفجار انتحاری بلوچستان که بیش از 90کشته بر جای گذاشت، جلسات دادگاه‌ در اکثر مناطق این کشور را تحریم می‌کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، حمله روز دوشنبه به یک بیمارستان در شهر کویته در جنوب‌غربی پاکستان یکی از مرگبارترین حملات این کشور محسوب می‌شد و اکثر قربانیان آن مرتبط با امور قضایی و وکیل بودند. این انفجار در جمع حدود 200وکیل و روزنامه‌نگار که در بیمارستان برای تشییع یکی از وکلای ارشد استان تجمع کرده بودند، رخ داد.

کانون وکلای پاکستان سه‌شنبه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: «وکلای سراسر کشور جلسات روز سه‌شنبه دادگاه‌ها را در اعتراض به کشتار روز دوشنبه در کویته تحریم می‌کنند.» سخنگوی دولت محلی بلوچستان هم مدارس این استان در روز سه‌شنبه را تعطیل کرد. مقام‌های پاکستان شمار زخمی‌ها را 112نفر اعلام کرده‌اند. در همین حال فرمانده ارتش و نخست‌وزیر هر دو در کویته بر ضرورت به‌کار گرفته شدن تمام توان نیروهای امنیتی و نظامی برای تقویت امنیت کویته و ایالت بلوچستان تاکید کرده‌اند. گفته شده، فرمانده ارتش با حضور در جلسه‌یی اضطراری در کویته با حضور سروزیر این ایالت و فرماندهان نیروهای ارتش و انتظامی بلوچستان، اوضاع امنیتی این ایالت را مورد بحث و بررسی قرار دادند. ژنرال راحیل شریف دستور عملیات نظامی ویژه علیه تروریست‌ها در بلوچستان را صادر کرده و گفته است: عملیات موفقیت‌آمیز «ضرب عضب» در مناطق شمال‌غربی کشور ضربات سختی به تروریست‌ها وارد کرده و برخی از آنها ناچار به فرار شده‌اند و اکنون به سمت بلوچستان روانه شده و در این منطقه دست به اقدامات تروریستی می‌زنند. هدف آنان تحت‌تاثیر قرار دادن امنیت بلوچستان و طرح بزرگ راهروی اقتصادی چین-پاکستان است.

باتوجه به اهمیت امنیت ایالت بلوچستان برای پاکستان به‌ویژه به‌دلیل اینکه بخش قابل‌توجهی از طرح عظیم راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان قرار است در این ایالت اجرا شود، این احتمال وجود دارد که ارتش پاکستان بخواهد عملیاتی شبیه عملیات ضدتروریستی را که از حدود دو سال و نیم پیش در مناطق قبایلی شمال‌غرب آغاز کرده است، این‌بار در منطقه بلوچستان اجرا کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر