اخبار

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۷۵

تست اصطکاک فرودگاه‌های پرتردد کشور

مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی از لاستیک‌زدایی فرودگاه‌های پرتردد کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: 250هزار مترمربع از باند فرودگاه‌ها با اعتباری بالغ‌بر 15میلیارد ریال لاستیک‌زدایی می‌شوند. به گزارش ایرنا، میرسعید صفی نیا افزود: لاستیک‌زدایی با هدف حفظ ایمنی سطح باند و پس از انجام تست اصطکاک صورت می‌گیرد و چنانچه تست اصطکاک باند از ضریب 45 بیشتر باشد، لاستیک‌زدایی باند باید انجام شود.

صفی‌نیا بیان کرد: برای اجرای لاستیک‌زدایی در سال گذشته مناقصه برگزار و از اردیبهشت امسال تاکنون این اقدام در فرودگاه‌های تبریز، مشهد و اصفهان انجام شده است. لاستیک‌زدایی فرودگاه یزد در حال اجراست و فرودگاه‌های شیراز و کرمان نیز در نوبت بعدی قرار دارند.


ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به مرکز و جنوب عراق

مقام‌های اقلیم کردستان عراق اعلام کردند مسوولان عراقی اجازه ورود کامیون‌های ایرانی عبوری از مرز پرویزخان این اقلیم به مناطق مرکزی و جنوبی عراق را نمی‌دهند. به گزارش تسنیم، فعالیت‌های تجاری در گذرگاه مرزی پرویزخان بین ایران و اقلیم کردستان عراق به‌شدت کاهش یافته است، زیرا مقامات گمرکی عراق اجازه نمی‌دهند کامیون‌هایی که از این گذرگاه مرزی عبور می‌کنند وارد مرکز و جنوب عراق شوند. علی توفیق، مدیر گذرگاه مرزی پرویزخان در این باره گفت: «زمانی که آنها (گمرک‌ها و ایست‌های بازرسی عراق) می‌فهمند که کامیون‌ها از مرز پرویزخان وارد شده‌اند، به آنها اجازه عبور نمی‌دهند و راننده‌ها به ما مراجعه می‌کنند.»


ارسال مستندات آبیاری مزارع فاضلاب برای دادستان

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از ارسال مستندات و مدارک موجود درباره آبیاری مزارع با فاضلاب برای سازمان بازرسی کل کشور و دادستان تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، رحمت‌اله حافظی با بیان اینکه بازدیدهایی از جایگاه کمیسیون سلامت‌ از مزارع جنوب تهران انجام شده است، گفت: خروجی این بازدیدها برگزاری نشست مشترک شورا با مسوولان مرتبط در اول تیرماه جاری بود. در این نشست اعلام شد محصولات برخی مزارع جنوب تهران که با فاضلاب آبیاری می‌شوند، تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان است و به مداخله فوری دستگاه‌های ذی‌ربط نیاز است. با استناد به گفته فرماندار شهرستان ری بیش از 500هکتار از مزارع جنوب شهر تهران با فاضلاب آبیاری می‌شود؛ البته قرار بود این مزارع قلع و قمع شود، با وجود این در بازدید مجدد هفته گذشته شاهد آبیاری تعدادی از مزارع جنوب شهر تهران با فاضلاب صنعتی بودیم. آبیاری مزارع جنوب شهر تهران مساله امروز و دیروز نیست و سابقه بیش از یک دهه دارد. .


تکذیب برکناری تندگویان از هیات‌مدیره نمایشگاه

سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران برخی اخبار مبنی بر برکناری‌اش از هیات‌مدیره نمایشگاه بین‌المللی به‌دلیل نامه به رییس‌جمهور در دفاع از شهر آفتاب را تکذیب کرد. محمدمهدی تندگویان با رد برخی شایعات مبنی بر نامه وی به رییس‌جمهور درمورد لزوم برگزاری تمام نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب و شائبه برکناری‌اش پس از این نامه به ایسنا گفت: این موضوع صحت ندارد چراکه هنوز هم به‌عنوان عضو هیات‌رییسه نمایشگاه سئول تهران فعالیت می‌کنم. وی با بیان اینکه گلایه خود را از ابوالفضل قناعتی عضو هیات‌رییسه شورای شهر درمورد بیان این ادعا ابراز کردم، گفت: باید بگویم که محسن پیرهادی عضو دیگر هیات‌رییسه شورا پیگیر ارسال این نامه به رییس‌جمهور بوده و همان روز نیز من به‌عنوان مخالف نامه به رییس‌جمهور سخنرانی کردم چراکه معتقدم چاره انتقال نمایشگاه‌ها در داخل شهر به مجموعه شهر آفتاب، نامه‌نگاری نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر