از منطقه

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۴۹

سونامی اعتیاد در افغانستان بیش از 3.5میلیون معتاد

مقامات دولت افغانستان می‌گویند که موادمخدر و اعتیاد ازجمله چالش‌هایی هستند که پس از این در اولویت‌های برنامه‌های حکومت قرار دارد. به گزارش خبرگزاری افق، اگرچه به‌تازگی دولت افغانستان با ایجاد یک کمپ درمانی، شماری از معتادان را برای مداوای بیماری‌شان به آنجا منتقل کرده، اما آمارها نشان می‌دهد که مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی نیاز به یک مبارزه جدی فرهنگی دارد. یکی از دلایل گسترش کشت و تولید موادمخدر در افغانستان، پولی است که از این مسیر به جیب گروه‌های شورشی و مخالف مسلح دولت می‌رود و به همین دلیل، برخی مناطق به شکل عمدی ناامن می‌شوند تا اینکه گروه‌های شورشی بتوانند به کارشان که همان تولید و قاچاق موادمخدر است، برسند.


سرمایه‌گذاری چین در صنایع غذایی ازبکستان

یک شرکت چینی قصد دارد در تولید محصولات غذایی ازبکستان 30میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند که بخش بزرگی از این مبلغ‌ به‌عنوان وام از «اکسیم» بانک چین جذب خواهد شد. شرکت چینی «سین کیانگ» قصد دارد تا در تولید محصولات غذایی در ازبکستان 30میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند که بخش بزرگی از این مبلغ‌ به‌عنوان وام از «اکسیم» بانک چین جذب خواهد شد. اخیرا در ازبکستان خط‌آهن جدید برقی «انگرن- پاپ» به بهره‌برداری رسیده که برای بازرگانان فرصت منحصر به‌فردی را جهت کاهش هزینه‌های حمل‌ونقلی فراهم کرده است. در سال‌های آینده ازبکستان در نظر دارد این راه‌آهن‌ را تا مرز قرقیزستان به‌طور کامل برق‌رسانی کند که تا این کشور نیز خط جدید تا چین احداث خواهد شد. چینی‌ها علاوه بر ساخت چندین انبار درصدد ایجاد 4سردخانه بزرگ و 2کارخانه مجهز با امکانات فنی روز هستند.


عراق جنگ‌افزار روسی بیشتری می‌‌خرد

ارتش‌های عراق و سوریه که در نبرد با تروریست‌ها موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌اند، خواستار خرید بیشتر جنگ‌افزارهای روسی برای تقویت یگان‌های خود شده‌اند. به گزارش ایرنا، الکساندر فومین رییس سازمان همکاری‌های فنی و نظامی روسیه دوشنبه در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد: علاقه به خرید بیشتر تسلیحات روسی ازسوی بغداد و دمشق وجود دارد، ولی هنوز قراردادهای جدید صادرات امضا نشده است. وی گفته است: عراق و سوریه به جنگ‌افزار و مهمات ازجمله نفربرهای زرهی و سلاح ضدتانک نیاز دارند، اما بدیهی است هر دو کشور همزمان نیز دچار مشکلات مالی هستند. رییس سازمان همکاری‌های فنی و نظامی روسیه ادامه داد: سوریه و عراق در مبارزه با تروریست‌ها اقدام‌های خوبی انجام داده و به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر