اخبار

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۵۵۰

پیگیری حملات تروریستی به ناوگان ترانزیتی ایران در ترکیه

وزیر راه و شهرسازی از پیگیری مسائل مربوط به حملات تروریستی علیه ناوگان ترانزیتی ایران در خاک ترکیه خبر داد و گفت: اعلام کرده‌ایم خطوط هوایی طبق گزارش نمایندگان آنها در استانبول تصمیم‌گیری کنند. عباس آخوندی با اشاره به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی وزارتخانه یا دولت در قبال وقوع حوادث تروریستی بر سر ناوگان ترانزیتی جاده‌یی ایران در خاک ترکیه و حملات تروریستی در فرودگاه استانبول اظهار کرد: مسائل مربوط به حملات تروریستی به ناوگان ترانزیتی جاده‌یی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی درحال پیگیری است. وی افزود: در بخش هوایی نیز اعلام شد، خطوط هوایی براساس گزارشی که نمایندگان آنها در استانبول به آنها ارائه می‌دهند، تصمیم‌گیری کنند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخوندی تاکید کرد: باید متکی به گزارش‌های رسمی که از سوی دولت ترکیه اعلام می‌شود، باشیم.


دلایل افزایش بدهی ایرلاین‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به دلایل افزایش بدهی ایرلاین‌ها گفت: هنوز آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به طور کامل اتفاق نیفتاده است. به گزارش مهر، مقصود اسعدی‌سامانی با اشاره به مشکلاتی که نرخ‌گذاری تکلیفی برای ایرلاین‌ها در سالیان گذشته به وجود آورده بود، اظهار کرد: بخش عمده‌یی از بدهی که شرکت‌های هواپیمایی دارند به خاطر تکلیفی بودن نرخ پروازها از سوی دولت بود چراکه نرخ‌ها متناسب با قیمت تمام شده نبود. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه عمده نرخ‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای مختلف پروازی داشتند، پایین‌تر از قیمت تمام شده بود، اظهار کرد: شرکت‌ها همواره در این رابطه معترض بودند و دولت نیز اجازه نمی‌داد، نرخ‌ها را افزایش دهند. این موضوع باعث شد که شرکت‌ها در یک سری مشکلات اقتصادی حادی گرفتار شوند و نقدینگی لازم برای تامین هزینه فعالیت‌های پروازی خود را نداشته باشند. سامانی ادامه داد: درحال حاضر هنوز هم آزادسازی به صورت کامل اتفاق نیفتاده است و همانطور که می‌دانید در ۶۹ مسیر پروازی نرخ‌ها به صورت تکلیفی تعیین می‌شود و فرصت زیادی از زمان آزادسازی نگذشته است. وی اظهار کرد: فعالیت ایرلاین‌ها به گونه‌یی است که برنامه‌ریزی‌ها و ساختار مالی شرکت‌ها براساس ضابطه‌گذاری‌های گذشته تنظیم شده و تغییراتی را شرکت‌ها شروع کرده‌اند که امیدواریم در فاصله زمان مناسبی به شرایط اقتصادی مطلوب برسند تا بتوانند بدهی‌های خود را تسویه کنند.


سقوط یک فروند هواپیمای مرکز آموزش خلبانی هما‌

در سانحه سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی که صبح شنبه در منطقه نظرآباد کرج رخ داد از دو سرنشین هواپیما، یک نفر جان باخت. به گزارش فارس، یک فروند هواپیماى آموزشى سسنا متعلق به مرکز آموزشگاه خلبانى هما، حامل یک دانشجو و استاد، پس از پرواز از فرودگاه پیام کرج حین پرواز آموزشى در نزدیکى نظرآباد دچار سانحه شد. در این سانحه دانشجو خلبانی به علت شدت جراحات وارده جان باخت؛ استاد آموزشی خلبان نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت: حادثه مذکور برای یکی از هواپیماهای آموزشی مرکز آموزش خلبانی هما رخ داد. وی افزود: بلافاصله پس از وقوع این حادثه، تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری برای بررسی سانحه به محل اعزام شدند.


ثبت‌نام هزار نفر برای ۱۱۷ هزار مسکن مهر فاقد متقاضی

درحالی که از زمان آغاز ثبت نام برای ۱۱۷هزار واحد مسکونی مهر فاقد متقاضی حدود ۲ماه می‌گذرد و ۴ شرط خرید این واحدها نیز برداشته شد اما گزارش‌ها حاکی از این است که طی این مدت تنها ۱۰۵۰ متقاضی برای این واحدها ثبت نام کرده‌اند. به گزارش فارس، اواخر روزهای پایانی سال 94 طی بخشنامه و دستورالعملی از سوی وزارت راه و شهرسازی مقرر شد تا واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در تمام شهرها به قیمت تمام شده در بازار آزاد به متقاضیان واگذار شود. اگرچه در این دستورالعمل اعلام شد که اولویت واگذاری این واحدها ابتدا با متقاضیانی است که شرایط چهارگانه مسکن مهر را داشته باشند اما در تازه‌ترین اقدام وزارت راه و شهرسازی برای اینکه این واحدها به راحتی مورد استقبال متقاضیان قرار گیرد چهار شرط اصلی برداشته شد اما ظاهرا این اقدام نیز کارساز نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر