از منطقه

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۵۹

افتتاح مرکز قضایی مبارزه با فساد اداری در افغانستان

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری در افغانستان گشایش یافت. به گزارش بی‌بی‌سی، در این مرکز، دادستانی اختصاصی برای بررسی پرونده‌های فساد اداری و محکمه اختصاصی برای رسیدگی به آنها ایجاد شده است. این مرکز پس از حدود دو سال بحث و تبادل‌نظر بین مقامات ارشد حکومت وحدت ملی افتتاح شده است. رییس‌جمهوری افغانستان گفته هدف این مرکز رسیدگی به اتهامات و جرایم سنگین، اعتماد‌سازی و محکمه افراد فاسد است. وی اذعان کرده که فساد به شکل گسترده‌یی در تمام نهادهای دولتی وجود دارد و خشکاندن آن به زمان زیادی نیاز دارد. غنی همچنین گفته ایجاد ادارات موازی در کشور خود باعث ایجاد فساد در کشور شده است.


افتتاح چهارمین پل معلق بزرگ دنیا در ترکیه

چهارمین پل بزرگ معلق جهان موسوم به «عثمان غازی» روی خلیج ازمیت که فاصله زمانی سفر از استانبول به ازمیر را از 9ساعت به 3.5ساعت کاهش می‌دهد، با حضور رییس‌جمهور، نخست‌وزیر، تعدادی از وزرای ترکیه و نخست‌وزیر آلبانی افتتاح شد. به گزارش آناتولی، در همین حال، وزارت گمرک و تجارت و مرکز آمار ترکیه طی گزارشی اعلام کرده میزان صادرات ترکیه در ماه مه سال جاری در مقایسه با زمان مشابه آن در سال گذشته با 9.6درصد افزایش به 12میلیارد و 140میلیون دلار، نرخ واردات نیز با 3.8درصد کاهش به 17میلیارد و 194میلیون دلار رسیده است. براساس این گزارش کسری تجارت خارجی ترکیه در ماه مه امسال نیز با 25.5درصد کاهش به 5میلیارد و 54میلیون دلار رسید.


وام 2.7میلیارد دلاری

امریکا به عراق

مقامات امریکا اعلام کردند دولت عراق یک وام 2.7میلیارد دلاری از واشنگتن با هدف تامین مهمات و نگهداری ادوات نظامی خود شامل تانک‌ها و جنگنده‌ها برای جنگ با گروه تروریستی داعش دریافت کرده است. به گزارش رویترز، براساس اعلام سفارت امریکا در عراق بغداد باید این وام را که دارای نرخ سود 6.45درصد است در مدت هشت سال و نیم بازپرداخت کند. این سفارتخانه در بیانیه‌ خود اعلام کرده این قرارداد به عراق کمک خواهد کرد تا به خدمات‌دهی به جت‌های جنگنده F16 همچنین تانک‌ها، خودروهای زرهی و هلی‌کوپترها پرداخته و کشتی‌های نیروی دریایی و سیستم‌های حفاظتی بندر‌ ام‌القصر و سکوهای نفتی جنوبی خود را نیز نگهداری کند.


پاکستان توان میزبانی آوارگان افغان را ندارد

همزمان با تلاش پاکستان برای بازگرداندن مهاجران و آوارگان افغان به کشورشان، وزیر امور مناطق مرزی پاکستان گفت که این کشور دیگر نمی‌تواند بیش از این میزبان افغان‌ها باشد. به گزارش ایرنا، عبدالقادر بلوچ گفته به هر نحو که شده، مهاجران و آوارگان افغان باید پاکستان را ترک کنند. نزدیک به سه‌میلیون مهاجر قانونی و غیرقانونی افغان در مناطق مختلف پاکستان حضور دارند که تنها نیمی از این تعداد ثبت‌نام شده‌اند و مابقی، به‌طور غیرقانونی در این کشور اقامت دارند. وی گفته، آوارگان افغان بیش از یک میلیون شغل را در پاکستان اشغال کرده‌اند و باعث مشکلات مالی برای شهروندانی پاکستانی شده‌اند. این وزیر دولت پاکستان تاکید کرد که این کشور دیگر توان پذیرایی حدود سه‌میلیون آواره افغان را ندارد و این افراد باید پاکستان را ترک کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر