اشتغال، قربانی تورم نشد

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۰۰۶

معاون وزیر کار با تاکید بر وجود نگاه بلندمدت در امور گفت: ثبات در نرخ تورم و کنترل آن به نفع کشور است؛ بنابراین، این بحث دنبال می‌شود. پس نگاهی که درحال حاضر در دولت وجود دارد، نگاه درازمدت است ولی می‌توانستیم این شرایط را قربانی کنیم و اندکی تورم بالا برود تا مساله بیکاری حل شود ولی دولت عملا وارد این کار نشد.

عیسی منصوری در گفت‌وگو با مهر خاطرنشان کرد: به عبارتی دولت درحال حاضر مهار تورم را در دستور کار قرار داده و کنترل آن را قربانی رونق بازار کار و ایجاد اشتغال نکرد؛ البته هم مساله اشتغال و هم کنترل تورم به صورت همزمان در دستور کار دولت است.

وی پیرامون مباحث و ابهامات مطرح شده درباره عملکرد اشتغالزایی دولت تدبیر و امید همچنین اقدامات صورت گرفته در دولت‌های نهم و دهم گفت: ما آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران درباره عملکرد اشتغالی دولت گذشته را می‌پذیریم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: دولت در نظر دارد فارغ از اینکه آیا دوره فعالیتش رو به اتمام است یا خیر، برخی اصلاحات اساسی را انجام دهد. بازگرداندن کشور به مسیر درست یک بحث اساسی است و واقعیت این است که ما یک دوره رکود جدی را پشت سر گذاشته‌ایم و قبل از آن نیز دوره بحران اقتصادی را داشتیم.

وی اظهار کرد: بنابراین برگرداندن شرایط به اوضاع مناسب اقتصادی برای دولت بسیار مهم است. در کوتاه‌مدت وقتی کنترل مهار می‌شود، می‌گوییم تولید رونق ندارد؛ بله اگر می‌خواستیم منافع خاص دوره‌یی را

در نظر داشته باشیم، شاید دولت فکر می‌کرد باید کاری انجام دهد که در دوره خود زیر سوال نباشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر