مرگ روزانه ۶۱ ایرانی در حوادث رانندگی

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۵۸


رییس کل دادگستری استان البرز گفت: روزانه 61 شهروند ایرانی در کشور براثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان گفت: در 4سال گذشته یک‌هزارو100 نفر مددجوی جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند که مجموع بدهی این زندانیان 186میلیارد و 689میلیون ریال بود.

وی در ادامه افزود: سال گذشته 309 نفر واجد شرایط با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شدند که مجموع بدهی آنها 414میلیارد ریال بوده که منابع آن گذشت شاکی، تسهیلات بانکی، کمک‌های مردمی و خیران بوده است.

فاضلیان گفت: در 32سال گذشته تعداد 850هزار نفر به دلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، همچنین در این مدت بیش از 9میلیون نفر مصدوم و 436هزار نفر روانه زندان شدند.

وی اظهار کرد: در 10سال گذشته شاهد فوت 235هزار شهروند در تصادفات جاده‌یی بودیم که این آمار در 14 سال اخیر به بیش از 315 هزار شهروند می‌رسد که مبلغی بالغ‌بر 32میلیارد تومان خسارت بر اقتصاد کشور وارد کرده است. فاضلیان افزود: سه عامل مهم انسانی، جاده و وسیله نقلیه سبب بروز حوادث و تصادفات جاده‌یی می‌شود. وی ادامه داد: اگر به این سه عامل مهم توجه شود دیگر نیازی به برگزاری این‌گونه جشن‌ها نیست.

وی اظهار کرد: برخورد با قانون‌گریزی، ضعف در اجرای قانون و تشدید برخورد با متخلفان حوزه رانندگی سبب کاهش بروز حوادث جاده‌یی می‌شود. وی گفت: خیران در بخش‌های مختلف جایگاه مهم و رفیعی دارند کمک خیران از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

این در حالی است که پیش از این، برخی گزارش‌ها حاکی از کاهش میزان تلفات ناشی از حوادث رانندگی بود. براین اساس، در سال 1394، 16هزار و 584 نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن 1.7درصد کاهش یافته است. این آمار که از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام شده است، نشان می‌دهد که در سال گذشته بیشترین کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به شهریورماه با یک‌هزار و 718 نفر و پس از آن مردادماه با یک‌هزار و 699 نفر و کمترین آن مربوط به دی ماه با یک‌هزار و 50 نفر بوده است. همچنین روز 12 خرداد با 99 کشته، 26 شهریور با 80 کشته و 28 شهریور با 75 کشته پرتلفات‌ترین روزهای سال گذشته بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر