خبر

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۴۷

تعریف ابزارهای جدید مالی برای بازار مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی از تعریف ابزارهای جدید مالی برای بازار مسکن خبر داد و گفت: این ابزارهای مالی در بخش‌های مختلف بورس، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در حال بررسی است. به گزارش مهر، حامد مظاهریان با اعلام اینکه سیاست‌های دولت در این راستاست که مسکن با تورم مواجه نشود، افزود: تسهیلاتی که تاکنون در این بخش پرداخت شده در این جهت بوده است که توان متقاضیان افزایش پیدا کند اما موجب تورم در بازار نشود. وی درباره آمار معاملات مسکن در ابتدای سال جاری، گفت: آمار معاملات مسکن نشان می‌دهد که در اردیبهشت 8.2درصد افزایش در تعداد معاملات داشته‌ایم. اگر رقم افزایش معاملات تا دو ماه دیگر ادامه پیدا کند به جریان تبدیل می‌شود، دولت به دنبال این است که با اجرای تمهیداتی به افزایش معاملات مسکن کمک کند که این برنامه‌ها در دست بررسی است.


آغاز فاز نخست

خروج از رکود مسکن

حسام عقبایی، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اعلام آغاز پیش‌رونق معاملات بازار مسکن بدون افزایش قیمت گفت: تعدیل شرایط فروش مسکن مهر تا حد قابل توجهی در کنترل رشد قیمت مسکن تاثیر گذاشت. حسام عقبایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره رونق معاملات بازارمسکن در دو ماهه نخست سال جاری افزود: خوشبختانه در سال ۹۵ شاهد دوران پیش‌رونق هستیم، یعنی ۶ماهه سال ۹۵ را می‌توانیم دوران پیش‌رونق بازار مسکن بنامیم و با این تعریف، فاز اول خروج از رکود مسکن در 6ماهه نخست سال ۹۵ آغاز شده است و امیدواریم که در ۶ماهه دوم سال نیز روند معاملات صعودی باشد و معاملات به سطحی برسد که در نیمه دوم شاهد بازگشت رونق و رشد آن در بازار معاملات مسکن باشیم.وی با اعلام افزایش حجم معاملات در سه ماهه نخست سال جاری ادامه داد: در مجموع وضعیت بازار خرید و فروش مسکن با توجه به حجم معاملاتی که در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه رخ داده، ‌نشان‌دهنده روند صعودی بوده و به‌طور حتم پس از ماه مبارک رمضان شاهد رشد بیشتری در معاملات بازار مسکن خواهیم بود. امیدوارم تا پایان سال، معاملات روند صعودی داشته باشد که البته این صعود به معنای افزایش قیمت مسکن نیست زیرا قیمت بازار مسکن قبل از سال ۹۲ به حداکثر قیمت خود رسیده بود و در سال‌های ۹۲ تا ۹۴ قیمت مسکن به قیمت واقعی خود رسید.


لغو محدودیت‌های پروازی ناوگان هما به اتحادیه اروپا

ارزیابی عملکرد ایمنی قسمت‌های مختلف عملیاتی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) توسط متخصصان کمیسیون اروپا، شامل نمایندگان آژانس ایمنی هوانوردی اروپا و اعضای منتخب اتحادیه اروپا باعث رفع ممنوعیت ناوگان این شرکت برای پرواز به اتحادیه اروپا شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما» در پی سفر متخصصان کمیسیون اروپا شامل نمایندگان آژانس ایمنی هوانوردی اروپا و اعضای منتخب اتحادیه اروپا به تهران و ارزیابی عملکرد ایمنی قسمت‌های مختلف عملیاتی این شرکت ازجمله عملیات، مهندسی و تعمیرات، خدمات فرودگاهی و ایمنی و تضمین کیفیت رای سال ۲۰۱۰ میلادی این اتحادیه مبنی بر ممنوعیت بخشی از ناوگان این شرکت برای پرواز به اتحادیه اروپا لغو شد. تصمیم اخیر کمیسیون اروپا و رفع محدودیت‌های این شرکت برای پرواز به اتحادیه اروپا حاصل تلاش متخصصان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در ارائه مستندات کافی از انطباق این شرکت با کلیه استانداردهای بین‌المللی بوده و بار دیگر اثبات کردند، با وجود محدودیت‌های اعمال شده در سال‌های اخیر رعایت استاندارد‌های داخلی و بین‌المللی در صنعت حمل و نقل هوایی همواره به عنوان یک اصل مهم در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» مورد توجه قرار می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر