یادداشت

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۱۱

روحانی صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک ریو را تبریک گفت-ایرنا| رییس‌جمهوری در پیامی پیروزی ارزشمند تیم ملی والیبال ایران در مسابقات ژاپن و راهیابی مقتدرانه به المپیک سال 2016 پس از 52 سال را تبریک گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری متن پیام حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پیروزی ارزشمند تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات ژاپن و راهیابی مقتدرانه به المپیک سال 2016 پس از 52 سال، بار دیگر موجی از غرور و شادی را برای ملت شریف ایران به ارمغان آورد.

این پیروزی و برتری بر قدرت‌های والیبال جهان که برگ زرین دیگری بر افتخارات جوانان شایسته ایران عزیز افزود؛ جلوه‌یی از تلاش و امیدی است که ملت سرفراز ایران برای فتح قله‌های افتخار و فرداهای بهتر به نمایش گذاشته است.

سه‌شنبه ۱۸خرداد اول ماه مبارک رمضان است-فارس|حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: قائلینی که روز ۲۹ هر ماه به استهلال می‌پردازند، معتقدند اگر هلال دیده شود، ماه ۲۹روزه تمام می‌شود و اگر هلال رویت نشد، ماه ۳۰روزه می‌شود؛ از این رو سه‌شنبه ۱۸خرداد، اول ماه مبارک رمضان است. حجت‌الاسلام موحدنژاد در نشست خبری گفت: طبق سنوات گذشته حدود 150گروه در نقاط مختلف کشور، روز یک‌شنبه 29شعبان (امروز) اقدام به رویت هلال ماه مبارک رمضان می‌کنند.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی کارشناسان این است که هلال ماه مبارک رمضان در روز یک‌شنبه 16 خرداد دیده نمی‌شود و برخی کارشناسان نیز احتمال ضعیفی برای رویت هلال در روز یک‌شنبه قائل هستند. عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: اگر گزارش‌ها مبنی بر رویت هلال در روز یک‌شنبه اطمینان‌بخش باشد، به اطلاع عموم خواهد رسید و طبیعتا روز دوشنبه، اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

احتمال ابقای جلالی بر ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس-تسنیم| نماینده تهران در مجلس دهم از احتمال ابقای کاظم جلالی بر ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد.

بهروز نعمتی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به گمانه‌زنی‌های اخیر درباره ریاست محمدرضا عارف بر مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: بنده هم این شایعات را در رسانه‌ها دیده‌ام.

وی درباره گزینه‌های احتمالی ریاست مرکز پژوهش‌ها تصریح کرد: تاکنون درباره ریاست مرکز پژوهش‌ها در مجلس بحثی مطرح نشده است و گزینه احتمالی وجود ندارد. وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کاظم جلالی در پست ریاست مرکز پژوهش‌ها ابقا می‌شود یا خیر؟ افزود: با توجه به عملکرد وی احتمالا او در این پست باقی می‌ماند.

مقاومت در برابر قانون کپی‌رایت یک توهم است-ایلنا|محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم، مقاومت در مقابل پیوستن به کنوانسیون‌های جهانی حقوق مالکیت فکری را ناشی از یک فوبیا و توهم دانست.

صادقی با اشاره به سابقه‌ قوانین مرتبط با حقوق مالکیت فکری در ایران گفت: سابقه قانونگذاری در زمینه حمایت از مالکیت معنوی و فکری در ایران بیش از 80سال است. برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند ما قوانین مرتبط با دفاع از حقوق مولف نداریم، در سال 1310 قانون مشخصی در حوزه قانون مجازات عمومی در این زمینه تصویب و اجرایی شده است. همچنین در سال 1348 قانون جامع حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان تدوین شده و بعدها چند قانون دیگر مثل قانون ترجمه و تکثیر کتب خارجی نیز به تصویب رسیده است. بعد از انقلاب هم حقوق مرتبط با انتشار و تکثیر نرم‌افزارها یا قانون تجارت الکترونیک تصویب شده است. او سپس درباره‌ برد حمایتی قوانین تصویب شده در زمینه‌ حقوق مالکیت فکری بیان کرد: این یک صورت کلی از سابقه قانونگذاری برای حمایت از مالکیت معنوی و فکری است اما نکته‌یی که وجود دارد در قانون 1348 طبق ماده 22 قانون قلمرو حمایت از حقوق مولف محدود به داخل کشور شد، یعنی آثاری که برای نخستین‌بار در داخل کشور چاپ و تکثیر می‌شدند و پیش از آن در هیچ کشور خارجی منتشر نشده بود، در قلمرو حمایتی این قانون قرار می‌گرفتند.

مصطفی تاج‌زاده از زندان آزاد شد-ایلنا| وکیل تاج‌زاده از آزادی موکل خود خبر داد. هوشنگ پوربابایی با اشاره به آزادی مصطفی تاج‌زاده عنوان کرد: در پی اتهام جدیدی که در مورد غیبت موکلم از مرخصی منتسب به او شده بود، دادگاه بدوی موکلم را به ۴ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود که البته آقای تاج‌زاده هم در دادگاه بدوی حاضر نشد. وی افزود: در همین راستا بنده از حکم صادر شده تجدیدنظرخواهی کردم و شعبه ۴۸ دادگاه تجدیدنظر آقای تاج‌زاده را به ۲۰۰هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد و دیگر اتهام حبس در میان نبود. وکیل تاج‌زاده عنوان کرد: با توجه به اینکه در مورد پرونده سابق آقای تاج‌زاده هم ۷ سال محکومیت طی شده بود وی باید اواسط اردیبهشت‌ماه آزاد می‌شد که با احتساب ایام عدم حضور در زندان، حکم آزادی او را ۱۵ خرداد تعیین کردند. وی گفت: حکم آزادی آقای تاج‌زاده شب گذشته ساعت 03:۲۲ دقیقه به ایشان ابلاغ می‌شود و بعد از ۷سال برای همیشه زندان را ترک می‌کنند، من هم با ایشان تماس داشتم و از هر نظر شرایط موکلم مناسب بود.

تعهدات امریکا برای خرید آب سنگین در حال تحقق است- ایسنا|بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: چند تعهد در مورد فروش آب سنگین از امریکایی‌ها خواسته‌ایم که خوشبختانه در حال تحقق است. بهروز کمالوندی در حاشیه مراسم بیست‌و هفتمین سالگرد رحلت حضرت امام(ره) در جمع خبرنگاران گفت: امروز کشوری که قصد تعطیل کردن کارخانجات آب سنگین ایران را داشت، مسوولیت خرید آن را برعهده می‌گیرد و چنین موضوعی از لحاظ سیاسی، حقوقی و بین‌المللی دارای اهمیت است و نمی‌شود آن را دست کم گرفت. کمالوندی با بیان اینکه برای فروش آب سنگین ایران به سایر کشورها نیز در حال مذاکره هستیم، اظهار کرد: در این زمینه شرایط خوبی فراهم شده است و البته شنیده‌ایم برخی کشورها نسبت به خرید آب سنگین از ایران تردید دارند اما زمانی که امریکا به تعهد خود در خرید آب سنگین عمل کند، تردید دیگر کشورها نیز از بین می‌رود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر