اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۹۸

دلار گران و سکه ارزان شد

صرافان ارز و سکه در معاملات روز شنبه بازار آزاد، یک دلار امریکا را با 96ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته (پنج‌شنبه ششم خردادماه) 34هزار و 662ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 60هزار ریال کاهش قیمت، 9 میلیون و 960هزار ریال دادوستد کردند. یک یورو در بازار آزاد تهران با 22ریال کاهش قیمت نسبت به پنج‌شنبه هفته گذشته، 38هزار و 936ریال و هر پوند انگلیس 50 هزار و 950 ریال مبادله شد. دیروز صرافان یک قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم را با 50هزار ریال افت قیمت نسبت به پنج‌شنبه گذشته، 9میلیون و 975هزار ریال ارزش‌گذاری کردند.

همچنین نیم سکه طلای بهار آزادی با 15هزار ریال کاهش قیمت نسبت به پنج‌شنبه، 5میلیون و 115 هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز با 5هزار ریال کاهش قیمت، 2میلیون و 745هزار ریال فروخته شد. هر قطعه سکه یک گرمی طلا بدون تغییر قیمت، یک میلیون و 880 هزار ریال و یک گرم طلای 18عیار نیز یک میلیون و 16هزار و 600 ریال دادوستد شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز با 14.3 دلار کاهش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، یک هزار و 123.8 دلار اعلام شده است.


حکم جهانگیری برای

رییس کل جدید بیمه مرکزی

معاون اول رییس‌جمهوری حکم انتصاب عبدالناصر همتی به سمت رییس کل بیمه مرکزی را برای اجرا ابلاغ کرد. متن مصوبه هیات وزیران به این شرح است: «آقای عبدالناصر همتی به عنوان رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود.» اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور این مصوبه را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

براساس ماده ۱۹ اساسنامه بیمه مرکزی، رییس‌کل بیمه مرکزی ایران و قائم‌مقام او به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیات وزیران و معاونان بیمه مرکزی ایران به پیشنهاد رییس‌کل بیمه مرکزی ایران و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی به موجب تصویبنامه هیات وزیران منصوب می‌شوند.

براساس ماده ۲۰ اساسنامه، رییس‌کل و قائم‌مقام رییس‌کل بیمه مرکزی ایران برای مدت چهار سال منصوب می‌شوند و انتصاب دوباره آنان بلامانع است.


شفیع‌زاده از بانک دی رفت

شفیع‌زاده دیروز از بانک دی رفت و فعلا این بانک توسط عاطفی‌فر سرپرست بانک اداره می‌شود. با رفتن شفیع‌زاده از بانک دی، علی‌رضا عاطفی‌فر سرپرستی این بانک را بر عهده گرفت. عاطفی‌فر، قائم‌مقام مدیرعامل و معاون اعتبارات و بازاریابی بانک دی است. احمد شفیع‌زاده که حدود دو ماه پیش از سمت مدیرعاملی بانک دی استعفا کرده بود با پذیرش این درخواست از سوی رییس کل بانک مرکزی از بانک دی رفت. این درحالی است که به دنبال استعفای شفیع زاده، عاطفی‌فر قائم مقام مدیرعامل و معاون اعتبارات و بازاریابی بانک دی جانشین وی شده است. روز شنبه مراسم تودیع و معارفه در بانک دی برگزار شد.


تلاش بانک صنعت و معدن برای حل مشکلات کرمانشاه

علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن در نشستی با رازانی، استاندار کرمانشاه گفت: تلاش خواهیم کرد که مشکلات طرح‌های صنعتی استان کرمانشاه که از تسهیلات بانک صنعت و معدن استفاده می‌کنند، حل شود و این موضوع افزایش اشتغال و ایجاد زمینه کار برای جوانان استان را به دنبال داشته باشد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن وی در ادامه بیان داشت: ما دنبال بسترسازی برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه هستیم و با مشاهده پیشرفت صنعتی استان و افزایش میزان اشتغال در این استان خوشحال خواهیم شد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: این بانک در سال‌های اخیر تاثیر زیادی درایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم داشته است که از آن می‌توان به اجرای طرح‌های پتروشیمی مهاباد، لرستان و مسجدسلیمان اشاره کرد. به گفته افخمی: این بانک با شناخت ظرفیت‌های صنعتی استان‌ها از طریق بررسی‌های کارشناسانه درصدد به کار‌گیری روش‌های مناسب توسعه صنعتی متناسب با هر منطقه است و با به کارگیری شیوه‌های نوین بانکداری، نظیر بانکداری صنایع کوچک و متوسط ابزار‌های مناسب بانکی را در همین مسیر فراهم می‌کند. افخمی استان کرمانشاه را از نظر استراتژیک دارای اهمیت بالایی توصیف کرد و افزود: همه ما باید در قبال حل مشکلات اقتصادی استان احساس مسوولیت و تلاش کنیم تا در این مسیر گام‌های موثری ‌برداریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر