نخستین برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی طرح ملی ارتقا بهره‌وری است

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۴۹

رییس سازمان ملی بهره‌وری گفت: نخستین برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی طرح ملی ارتقا بهره‌وری است. به گزارش ایرنا رویا طباطبایی‌یزدی روز گذشته در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی لرستان افزود: بهره‌وری از مقولات فردی و بنگاهی، بخشی و کلان اقتصادی مطرح است. وی اظهار کرد: در سطح فردی هر کسی می‌تواند بهره‌ور رفتار کند و در بنگاه‌ها نیز باید به فرآیندها و تکنولوژی‌ها، تعمیر و نگهداری تجهیزات توجه شود. وی بیان کرد: در بخش‌های مختلف و درون بخشی نیزمسائل و مشکلات بهره‌وری متفاوت بوده و باید توجه خاصی به صنایع و بخش‌ها در سطح بنگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ صورت گیرد. طباطبایی گفت: بنگاه‌های بزرگ در بحث بهره‌وری می‌توانند الگوی مناسبی برای الگوهای مشابه خود و حتی دیگر بنگاه‌ها باشند. وی ادامه داد: در این راستا دنیا اینگونه عمل کرده است و ارتقا بهره‌وری برخی شرکت‌ها باعث الگوگیری برای دیگر شرکت‌ها در سطح دنیا شده است. وی با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی در سطح کشور فعال شده است گفت: برنامه ارتقا بهره‌وری به عنوان نخستین موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شده است. وی افزود: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به مقوله ارتقا بهره‌وری بیش از هر موضوعی توجه شده است و این بیانگر اهمیت ارتقا بهره‌وری در سطح کشور است. رییس سازمان ملی بهره‌وری گفت: در طرح ارتقا بهره‌وری چهار مقوله نیروی کار، سرمایه، آب و انرژی مطرح شده است.


ارائه سرفصل‌های بهره‌وری در کتب درسی

رییس سازمان ملی بهره‌وری گفت: در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش اصول بهره‌وری در سطح جامعه و به ویژه مراکز آموزشی برای نخستین‌بار در کتاب تعلیمات اجتماعی پایه 9 مدارس، دردو درس یک فصل این کتاب اصول بهره‌وری تدریس می‌شود. وی افزود: همچنین با موافقت وزارت علوم دردروس عمومی زبان و ادبیات فارسی و زبان انگلیسی مقوله بهره‌وری گنجانده شده است. وی اظهار کرد: درراستای آموزش بهره‌وری در مدارس ابتدایی نیز برنامه‌ریزی شده است. طباطبایی ادامه داد: برای فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن فرهنگ بهره‌وری برنامه‌هایی با صداو سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روزنامه‌ها و مجلات پیگیری می‌شود.


طراحی جایزه ملی بهره‌وری در سال جاری

رییس سازمان ملی بهره‌وری گفت: هیچکدام از جوایزی که در زمینه بهره‌وری اعطا می‌شود مرتبط با سازمان ملی بهره‌وری نیستند. وی افزود: در این راستا در دو سال گذشته کلیه جوایزدارای کلمه ملی یا ایران مورد ارزیابی قرار گرفته است. وی ادامه داد: از بین جوایز دارای عنوان بهره‌وری سازمانی یا تعالی سازمانی فقط جوایز ایمیدرو و ایدرو تایید مشروط شده‌اند و بقیه جوایز همگی دچار مشکل هستند. طباطبایی گفت: در این راستا سازمان ملی بهره‌وری در سال جاری جایزه ملی بهره‌وری را طراحی و اجرا می‌کند. وی افزود: هدف از این اجرا و طراحی نه تنها رقابت با بخش خصوصی نیست بلکه تلاش می‌شود الگویی مناسب برای جایزه بهره‌وری ایجاد شود.


انتخاب یک واحد اقتصادی لرستان به عنوان پایلوت طرح ملی بهره‌وری

رییس سازمان ملی بهره‌وری کشور گفت: طرح ملی بهره‌وری در 10 واحد اقتصادی بالای 100 نیروی کار در سطح کشور اجرا می‌شود. وی افزود: با توجه به اینکه لرستان یکی از استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شده است یکی از واحدهای اقتصادی دارای 100 نیروی کار این استان به عنوان پایلوت طرح ملی بهره‌وری انتخاب می‌شود. وی ادامه داد: الگوی اجرایی طرح ملی اقتصاد مقاومتی در این واحدها قابل اجرا در سایر واحد‌های اجرایی استان خواهد بود.


پنج دوره آموزش بهره‌وری بین‌المللی در ایران برگزار می‌شود

رییس سازمان ملی بهره‌وری گفت: پنج دوره آموزش بهره‌وری بین‌المللی در سال جاری در ایران برگزار می‌شود. وی افزود: امروز نیز اختتامیه دوره‌های بین‌المللی است و تکنولوژی‌های پیشرفته برای انرژی‌های تجدیدپذیر ارائه می‌شود. وی اظهار کرد: به دلیل اهمیت مباحث کشاورزی در کشورهای عضو مدیریت بهره‌وری دوره‌های کشاورزی بسیار مورد توجه هستند. وی بیان کرد: دوره‌های ویدئو کنفرانس نیز بسیار مورد توجه است و کشور ایران رتبه نخست شرکت در این دوره‌ها را به خود اختصاص داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر