آغاز ثبت‌ نام از متقاضیان ساخت جایگاه‌های کوچک سوخت

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۵۶

واحد مرکزی خبر ‌

سیدناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از نهایی شدن جداول و ضوابط اعطای برند جایگاه‌های سوخت و آغاز ثبت‌نام متقاضیان خبر داد و گفت: با توجه به نهایی شدن جداول و ضوابط اعطای مجوز جایگاه‌های زنجیره‌یی سوخت از 15روز آینده به طور رسمی ثبت‌نام از متقاضیان آغاز می‌شود. وی با اشاره به اینکه طرح ارزیابی شرکت‌های توزیع سوخت جزو سیاست‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است، افزود: شرایط شرکت‌های متقاضی ساخت جایگاه‌های زنجیره‌یی سوخت را براساس معیارها و ضوابط ارزیابی می‌کنیم و در صورت کسب امتیاز لازم، مجوز ساخت به آنها تعلق می‌گیرد. سجادی همچنین گفت: متقاضیان براساس جداول اعطای مجوز جایگاه‌های زنجیره‌یی سوخت باید از 100 امیتاز حداقل 68 امتیاز کسب کنند تا در فهرست شرکت‌های صاحب برند قرار گیرند. با این حال درخواست شرکت‌های متقاضی براساس جداول و شرایط مشخص شده، ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تمکن مالی، سابقه اجرایی، نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده در جنبه‌های مختلف ازجمله اچ اس یی را بخشی از ضوابط برای کسب امتیاز لازم برای صدور مجوز اعلام کرد. وی درباره اولویت بعدی احداث جایگاه‌های زنجیره‌یی بعد از اصفهان گفت: تهران و دیگر کلان‌شهرهای کشور، ظرفیت ایجاد چنین جایگاه‌هایی را دارند زیرا نیاز به زمین با متراژ زیادی نیست. به گفته سجادی، صاحب جایگاه زنجیره‌یی پس از کسب مجوز باید فعالیت خود را دست‌کم با 60 نازل آغاز کند و ظرف 2سال نیز باید این تعداد نازل را به 300عدد افزایش دهد. از طرفی برای اینکه انحصار در زمینه احداث جایگاه‌های زنجیره‌یی به وجود نیاید، ضوابطی در نظر گرفته شده است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: براساس این ضوابط پیش‌بینی شده است که جهت جلوگیری از ایجاد انحصار، صاحب جایگاه زنجیره‌یی نمی‌تواند در کل کشور بیش از 20درصد نازل‌ها را در اختیار داشته باشد. این تعداد نازل در استان‌ها به 30درصد و در شهرستان‌ها نیز 50 درصد تعیین شده است. سجادی افزود: زمانی که تعدادی جایگاه تحت پوشش برند قرار گیرند، آن برند از لحاظ کیفیت، کمیت و مسائل فنی نظارت را عهده‌دار می‌شود بنابراین برندها برای ارائه خدمات مناسب‌تر به مردم با یکدیگر رقابت می‌کنند. وی درباره قیمت عرضه سوخت در جایگاه‌های تحت پوشش برند تاکید کرد: قیمت فرآورده‌های سوخت طبق نرخ مصوب دیگر جایگاه‌ها عرضه خواهد شد البته این امکان وجود دارد که در آینده بنا بر خدماتی که عرضه می‌کنند، قیمتها افزایش یابد. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: ما معتقدیم زمانی که برندها شکل بگیرند، عرضه خدمات بهبود می‌یابد و سرانجام این موضوع سبب ارایه خدمات بهتر به مردم می‌شود.

به گفته وی، هدف از ایجاد برند ارائه خدمات بهتر و مطلبوب‌تر در حوزه عرضه فرآورده‌های نفتی به مردم است. وی اعلام کرد: اگر عرضه فرآورده‌های نفتی به جایگاه‌ها تحت پوشش برندها شکل بگیرد به تدریج برندها برای اعتبار خودشان هم که شده است، کیفیت خدماتشان را ارتقا می‌دهند و میان آنها رقابت ایجاد می‌شود و سرانجام به نفع مردم خواهد شد. سجادی با بیان اینکه اجرای طرح برندسازی با هدف مدیریت و بهبود توزیع سوخت در کشور اجرایی شده است، تاکید کرد: مدیریت نظام توزیع سوخت در کشور از اولویت‌های جدی وزارت نفت است بنابراین برای تحقق این موضوع به سمت برندسازی حرکت کردیم. وی افزود: به هیچ عنوان با اجرای طرح برندسازی به دنبال دو نرخی کردن قیمت بنزین در جایگاه‌ها نیستیم بلکه هدف افزایش کیفیت در ارائه خدمات به مردم را دنبال می‌کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر