از منطقه

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۲۸

دفتر شبکه الجزیره در بغداد تعطیل شد

دولت عراق دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در بغداد را بست و دستور توقف یک برنامه تلویزیونی طنز را نیز صادر کرد. کمیسیون ارتباطات و رسانه‌ها در بغداد دلایل بستن شبکه تلویزیونی الجزیره و پیش از آن تلویزیون محلی «البغدادیه» را اعلام نکرده و تنها گفت این شبکه‌ها مقررات حرفه‌یی را نقض کرده‌اند. تلویزیون خصوصی «البغدادیه» دو ماه پیش بسته شد. چندی پیش در نامه‌یی که از طرف این کمیسیون به دفتر شبکه الجزیره در بغداد ارسال شد این شبکه به ترویج خشونت و فرقه‌گرایی متهم شده بود.


نقشه باستانی افغانستان کشیده می‌شود

قرار‌داد پنج‌ساله تعیین نقشه مناطق باستانی افغانستان میان دولت افغانستان و فرانسه به امضا رسیده است. به نوشته هشت صبح افغانستان، سفیر فرانسه گفته هدف از ترسیم این نقشه در قدم نخست حفاظت از مناطق باستانی است. در حال حاضر ۵ هزار منطقه باستانی در مرکز و ولایت افغانستان وجود دارد. جنگ‌های داخلی و کاوش‌های غیرقانونی در بسیاری از مناطق افغانستان از جمله در ولایت تخار آثار باستانی را در این کشور به‌شدت تحت تاثیر قرار داده است.


زیان 31 میلیارد دلاری حملات تروریستی در عراق

به گزارش وزارت برنامه‌ریزی عراق، خسارت اقتصادی وارده به دولت از حملات تروریستی بین سال‌های 2004 تا 2016 در این کشور، به 31.4 میلیارد دلار رسیده است. سلمان الجمیلی، وزیر برنامه‌ریزی عراق گفت که حملات تروریستی در کشورش به وزارتخانه‌ها (35 تریلیون دینار) 30 میلیارد دلار، به نهادهای دیگر (1.6 تریلیون دینار) 1.4 میلیارد دلار و به زیربناها 133 میلیون دلار ضرر مالی وارد کرده است. به گفته وی وزارت دفاع با 15.35تریلیون دینار ضرر، بیشترین خسارت مالی را متحمل شده است. از استان‌ها نیز انبار با 107 میلیارد دینار ضرر، بیشترین تاوان را پرداخته است. بر اساس این گزارش بانک مرکزی عراق نیز 708 میلیارد دینار خسارت دیده است. گفته شده، ضرر مالی عراق بعد از ظهور داعش در 2014، حدود 61 درصد افزایش یافته است.


ریاض پایتخت عربستان چهارمین شهر آلوده جهان

سازمان بهداشت جهانی در آخرین گزارش خود درخصوص 20شهر آلوده جهان، سه شهر در عربستان یعنی ریاض، الجبیل و الدمام را جزو 20شهر آلوده جهان معرفی کرد و پایتخت این کشور را چهارمین شهر آلوده جهان دانست. پایگاه اینترنتی روزنامه الریاض عربستان به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی نوشت: آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد شهرهای ریاض و الجبیل عربستان رتبه‌های چهارم و پنجم در میان آلوده‌ترین شهرهای جهان را دارند و شهر الدمام عربستان نیز در رتبه پانزدهمین شهر آلوده جهان قرار گرفته است. سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: این رتبه‌بندی براساس آزمایش ذرات معلق در هوا که باید کمتر از 2.5میکروگرم در هر مترمکعب هوا باشد، انجام گرفته است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ذرات معلق در هوا ممکن است منجر به سرطان ریه و سکته و بیماری‌های طولانی‌مدت قلبی شود همچنین ممکن است افراد را دچار بحران‌های قلبی نماید که منجر به درگذشت سریع افراد می‌شود. سازمان بهداشت جهانی افزود: علاوه بر ریزگردها، دود حاصل از دودکش خودروهای گازوییلی و فرسوده شدن چرخ خودروها و دود حاصل از کارخانه‌ها و ایستگاه‌های تولید برق نیز می‌تواند باعث افزایش میزان آلودگی هوا شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر