فقدان استاندارد آسانسورهای اماکن عمومی

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۸۷

گلستان معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سال گذشته از یک هزار و 660 بازرسی ادواری از آسانسورهای اماکن اداری و عمومی، 99.3درصد آنها فاقد استانداردهای لازم بودند. وحید مرندی‌مقدم در جمع مدیران واحدهای تولیدی استان گلستان در گرگان افزود: از مجموع این تعداد تنها 11 واحد فاقد مشکل بود و این درحالی بوده که از سال 83 استاندارد آسانسور برای همه مکان‌ها اجباری شده است. وی همچنین ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی در این بخش، عدم امکان بازرسی از آسانسورهای واحدهای مسکونی است و کارشناسان سازمان نمی‌توانند، وارد حریم خصوصی افراد شوند.

به گفته وی اما در راستای تامین سلامت استفاده‌کنندگان از این وسیله، مردم خود باید برای نظارت استاندارد بر آسانسورهای واحدهای مسکونی اقدام کنند.

مرندی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت آزمایشگاه‌های همکار گفت: 2هزار و یکصد آزمایشگاه همکار در کشور با سازمان ملی استاندارد همکاری دارند که این مساله نشان می‌دهد که استاندارد در بخش واگذاری تصدی‌گری به بخش خصوصی در کشور پیشگام است.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی که آزمایشگاه‌های همکار به آنان مراجعه می‌کنند، از بالا بودن تعرفه‌ها گله دارند، افزود: این درحالی است که از پنج سال قبل در این حوزه تعرفه‌ها افزایش نداشته است و از این مساله آزمایشگاه‌های همکار نیز گله‌مند هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر