از منطقه

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۷۴

غنی: غرب مسوول فساد در افغانستان است

رییس‌جمهوری افغانستان غرب را مسوول فساد موجود در کشورش خوانده و گفته که تقاضا برای موادمخدر در غرب باعث فساد در افغانستان شده است. به گزارش خبرگزاری افق، اشرف غنی گفته است: «کارتل‌های مواد مخدر محرک اصلی تروریسم؛ افراط‌گرایی و فساد هستند.» رییس‌جمهوری افغانستان که برای شرکت در نشست جهانی مبارزه با فساد به انگلیس سفر کرده، گفته افغانستان برای مقابله با این مشکل نیاز به کمک دارد. غنی تاکید کرده که عوامل مختلفی باعث شده تا افغانستان یکی از فاسدترین کشورهای جهان باشد. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، گفته است که افغانستان و نیجریه از فاسدترین کشورهای جهان هستند. غنی در واکنش به این اظهارات گفته که به باور او، کامرون با این اظهارات درواقع درباره میراث گذشته سخن گفته است.


درخواست بغداد

برای خروج نیروهای ترکیه‌ای

وزیر خارجه عراق مجددا از آنکارا خواست تا نیروهای ترکیه‌یی را از خاک عراق بیرون کند. به گزارش الیوم السابع، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در دیدار با فاروق قایماکچی، سفیر ترکیه در عراق با بیان این مطلب گفت که هتک حاکمیت اراضی عراق توسط نیروهای ترکیه‌یی غیر قابل توجیه است و این مساله نقض حاکمیت و اصل حسن همجواری به شمار می‌آید. در این دیدار روابط دو جانبه و تحولات جنگ علیه داعش و پایان حضور نیروهای ترکیه‌یی در عراق مورد بررسی قرار گرفت. سفیر ترکیه نیز به ابراهیم جعفری دعوتنامه‌یی برای مشارکت عراق در نشست جهانی انسانی با نظارت سازمان ملل که قرار است در استانبول در ماه مه جاری برگزار شود، تحویل داد.


قطار اتمی روسیه

در راه است

روسیه در نظر دارد، قطاری با توان حمل6 موشک اتمی و یک سکوی پرتاب بسازد. روزنامه راسیسکایا گازتا نوشت: نسل جدید قطار اتمی با نام بارگوزین که چهار سال دیگر تحویل نیروی موشکی روسیه می‌شود، جایگزین نوع قبلی آن (مولودتس) خواهد شد که سال 2005 براساس قرار داد استارت دو بین واشنگتن و امریکا از رده خارج شد. قطار اتمی بخشی از راهبرد آمادگی همیشگی تسلیحات موشکی اتحاد جماهیر شوروی بود که به دلیل حرکت مداوم و سخت بودن ردیابی تجسسی آن توسط امریکا، در رده جنگ‌افزارهای موثر ارزیابی می‌شد.

سرگئی کاراکایف فرمانده نیروی موشکی راهبردی روسیه اعلام کرد که این اقدام براساس دستور مستقیم ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری این کشور اجرا می‌شود. خبرگزاری تاس روسیه نیز اعلام کرده است که قرارداد استارت 3امضا شده از سوی دیمیتری مدودف رییس‌جمهوری سابق روسیه و باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا در هشتم آوریل 2010 ساخت چنین سامانه‌یی را ممنوع نکرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر