شهرداری مقصر اولیه نزاع در کارواش سعادت‌آباد

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۸۰

گروه راه‌وشهرسازی

براساس گزارش کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، شهرداری در حادثه نزاع سعادت‌آباد مقصر شناخته شده، اما رییس شورای شهر تهران هنوز نظر خود را در این باره اعلام نکرده است.

بهمن ماه سال گذشته ماموران شهرداری تهران به یک کارواش متعلق به مسجد قدس در سعادت آباد، حمله کردند و در این اقدام کارگران این کارواش مجروح شدند. پرونده این حادثه در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران بررسی شده و گزارش آن نیز به رییس شورای شهر تهران ارسال شده است، اما طرفین منتظر نظر رییس شورا هستند. محسن پیرهادی، رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران در این باره به مهر گفت: سه گروه کارشناسی این گزارش را تهیه کرده‌اند و در آن با تمامی عوامل ناحیه، منطقه، دستگاه‌های نظارتی در شهرداری، هیات امنای مسجد، کارگران کارواش و حتی رهگذران این منطقه مصاحبه شده است. این پرونده دو بخش حقوقی دارد، یکی ادعای طرفین درخصوص مالکیت زمین و نحوه بهره‌برداری آن که مورد اختلاف است و در این گزارش نوع واگذاری شهرداری در گذشته و برخورد شهرداران بعدی با این مساله بررسی شده است. در این پرونده هنوز مالکیت و حق بهره‌برداری باز است که نهادهای قضایی باید در خصوص آن تصمیم‌گیری کنند، اما اظهارات شرکت واگذارکننده، شرکت عمران قدس و... در این گزارش آورده شده، اما در خصوص ادعاها قضاوتی نشده است. پیرهادی در خصوص نزاع شبانه در کارواش سعادت‌آباد گفت: به دلیل آنکه ورود عوامل شهرداری بدون مجوز شهرداری بوده و این ورود منجر به نزاع شده، شهرداری در ابتدا مقصر است. شهرداری باید براساس مقررات جاری برای اعمال قانون، مجوز‌های قانونی را دریافت کند که متاسفانه تمهیدات قانونی در این حوزه لحاظ نشده و منجر به درگیری شده است، بنابراین شهرداری در این زمینه مقصر است. پیرهادی در پاسخ به این پرسش که آیا ماموران اجرایی در این پرونده مجازات خواهند شد و تصمیم‌گیران اصلی بدون مجازات رها خواهند شد، گفت: گزارش این درگیری به رییس شورای شهر تهران ارسال شده است. در این خصوص تدبیر رییس شورا، شهرداری و اجرای آیین‌نامه‌هایی که درخصوص تخلفات مسوولان شهرداری است، عملیاتی خواهد شد و مطمئنا با افرادی که دستور خلاف قانون داده‌اند، برخورد می‌شود. همچنین سایر اعضای شورای شهر نیز در جریان این گزارش قرار می‌گیرند و مطمئنا شهرداری در این مدت گزارشی در این رابطه تهیه کرده و برنامه‌یی برای برخورد با متخلفان دارد.


شهردار منطقه مسوولیت اقدام را بر عهده گرفت

محمد حقانی، عضو دیگر شورای شهر تهران هم با اعلام این مطلب که شهرداری در حادثه درگیری کارواش سعادت‌آباد مقصر شناخته شده است، به ایلنا گفت: شهردار منطقه مسوولیت را برعهده گرفته و گفته که این اقدام به دستور او صورت گرفته است. البته اینطور گفته می‌شود که شهرداری در این حادثه مقصر شناخته شده ، اما در مورد این پرونده هنوز رای صادر نشده است. پرویز سروری، رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز از اظهارنظر صریح در این باره امتناع کرد و در گفت‌وگویی که با تسنیم داشت، توضیح داد: گزارش بررسی پرونده درگیری ماموران شهرداری و کارگران کارواش به رییس شورا ارائه شد اما نمی‌توانم درباره آن سخن بگویم، زیرا نظر رییس شورای شهر را بی‌خاصیت می‌کند. البته عموما تا زمانی که ریاست شورا گزارش را تفسیر نکند، نتیجه بیان نمی‌شود‌. من به عنوان رییس کمیسیون نمی‌توانم درباره گزارش اظهارنظر کنم، مگر اینکه رییس شورا تصمیم بگیرد. به هر حال باید منتظر باشیم تا ببینیم ریاست شورا چه تصمیمی برای نهایی شدن گزارش خواهد گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر