سیتی‌گروپ به اندازه بازده اقتصادی سوییس ضرر کرد

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۶۰۴


نیویورک‌تایمز

منظره که هیچکاک عاشقش می‌شد- اثری از کورنلیا پارکر، مجسمه‌ساز روی سقف موزه متروپولیتن نیویورک ساخته شده که از فیلم «روانی» آلفرد هیچکاک الهام گرفته است.

سعودی‌ها به امریکایی‌ها می‌گویند لایحه‌هایشان را کنار بگذارند - عربستان سعودی به دولت اوباما و اعضای کنگره اعلام کرده که اگر کنگره لایحه‌یی را تصویب کند که اجازه می‌دهد دولت سعودی به خاطر هر گونه دست داشتن در حملات 11سپتامبر 2001 در دادگاه‌های امریکا مسوول شناخته شود، این پادشاهی صدها میلیارد دلار از دارایی‌های امریکا که در اختیار دارد را خواهد فروخت. با استناد به مسوولان دولتی و دستیاران کنگره از هر دو حزب، دولت اوباما از کنگره خواسته تا مانع از تصویب این لایحه شود و تهدیدهای عربستان هم در هفته‌های اخیر به ‌شدت در میان قانون‌گذاران و مسوولان وزارت امور خارجه و پنتاگون مورد بحث بوده است.

رژیمی که قوانین برای سیتی‌گروپ وضع کردند- حدود دو دهه پیش سیتی‌گروپ گستره تجارت‌هایش را بزرگ‌تر کرد و با کنار زدن موانعی که باعث محدود شدنش می‌شدند به نخستین ابربانک امریکا بدل شد. اما روز جمعه درحالی که این بانک گزارش مالی فصلی‌اش را منتشر کرد شاهد سیتی‌گروپ بسیار متفاوت‌تری بودیم. وام‌های درجه دو که زمانی شاخصه اصلی این بانک بودند حالا تقریبا به طور کامل ناپدید شده‌اند. در هفت سال گذشته سیتی‌گروپ بیش از 60 شعبه‌اش را از بوستون گرفته تا پاکستان بسته است. در کل دارایی‌های این بانک 700میلیون دلار کاهش داشته‌اند که تقریبا برابر با بازده اقتصادی کشور سوییس است.


لس‌آنجلس‌تایمز

بسیاری از ساختمان‌ها به مقاوم‌سازی در برابر زلزله نیاز دارند- با استناد به تحلیل داده‌ها توسط تایمز، محله‌هایی در سن‌فرناندو ولی، هالیوود و وست‌ساید بیشتر از باقی محله‌های لس‌آنجلس تحت تاثیر قانونی جدید قرار می‌گیرند که طبق آن ساختمان‌های چارچوب چوبی باید مقاوم‌سازی شوند تا آمادگی بیشتری برای وقوع یک زلزله بزرگ داشته باشند. محققان دولتی حدود دو سال وقت صرف شناسایی 13500ساختمان «نرم» کردند که نیازمند مقاوم‌سازی هستند. این ساختمان‌ها که طبقه اول آنها معمولا به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد بعد از جنگ جهانی دوم در لس‌آنجلس محبوب شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر