سالی که نکوست از بهارش پیداست

۱۳۹۵/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۵۷۴

فروش خوب اکران نوروزی رونقی دوباره به سینما داده است؛ حال سه پخش‌کننده سینمایی که فیلم‌های نوروزی را در دست دارند نیز با تایید این حرف می‌گویند باید منتظر ماند تا فیلم‌ها و سایر اکران‌های سال، روند بهتری را طی کنند.


باید به «خشم و هیاهو» اجازه نفس کشیدن داد

سعید خانی، تهیه‌کننده سینما و پخش‌کننده فیلم «خشم و هیاهو» درخصوص وضعیت فروش این فیلم در اکران نوروزی گفت:«تا نهم فروردین ماه این فیلم در 14سالن سینمای تهران 215میلیون تومان فروخته و 35میلیون تومان را در چهار شهر مشهد، گرگان، چالوس و آبادان به فروش خود اضافه کرد که در این راستا با توجه به پتانسیلی که دارد باید به فروش بالاتری دست پیدا می‌کرد. ما با علم و تجربه‌یی که در زمینه پخش فیلم طی این سال‌ها به دست آوردیم«خشم و هیاهو» را بین فیلم‌های طنز و آنها که می‌دانستیم به فروش بالاتری دست پیدا می‌کنند، اکران کردیم اما این موضوع دلیل نمی‌شود ما به فروش بیشتری نرسیم بلکه سیستم دیجیتالی که وارد سینما شده باعث شد فیلم‌های پر فروش‌تر، فضا و سانس بیشتری بگیرند و عملا به آثار مستقل مانند«خشم و هیاهو» که حال و هوای طنز ندارد لطمه وارد شود.»

وی ادامه داد:«باید به مخاطبان فیلم‌هایی مانند «خشم و هیاهو» که از قصه و ساختار قابل تامل و کارگردان و عوامل حرفه‌یی بهره می‌برد و ذهن مخاطب را درگیر خود می‌کند، احترام گذاشت و در سینماها اجازه نفس کشیدن به آنها داد. این موضوع عملی نمی‌شود جز اینکه سانس‌های خوب در پردیس‌های سینمایی به آنها تعلق بدهیم و این مساله نگاه مسوولان امر را می‌طلبد.» این تهیه‌کننده عنوان کرد:«از طرفی برای سینمادار جذاب‌تر از این نیست که مخاطب فیلمی را در سینمای او ببیند که راضی‌کننده و در ذهن آنها ماندگار باشد پس باید تحت تاثیر هیاهو و موج تبلیغاتی که برای برخی آثار به وجود می‌آید، قرار نگیرند و با مدیریتی صحیح جا را برای فیلم‌هایی مانند«خشم و هیاهو» باز کنند تا حقشان پایمال نشود. اتفاقی که خواه و ناخواه برای سازندگان فیلم‌های پر فروش نیز در زمان دیگر می‌افتد و بین فیلم‌های طنز یا پر فروش قرار می‌گیرند که اجازه عرض اندام به آنها داده نمی‌شود.»


استقبال از اکران نوروزی یادآور سینمای دهه‌های 60 و 70 است

علی سرتیپی، تهیه‌کننده سینما و پخش‌کننده فیلم «بادیگارد» درخصوص عملکرد اکران نوروزی امسال گفت:«به نظرم یک پدیده خارق‌العاده و اتفاقی بزرگ در سینما در نوروز امسال رخ داده به نحوی که فروش فیلم‌ها و استقبال مخاطبان بیش از سه برابر سال گذشته بوده و روزانه حدود900 تا یک میلیون تومان به گیشه‌ها وارد می‌شود. طبق پیش‌بینی‌هایی که قبل از نوروز امسال انجام دادم مردم تهران و شهرستان‌ها به سمت سینماها هجوم آوردند و به نحوی استقبال کردند که سانس‌ها تا ساعت 2 الی 3 بعد از نیمه شب ادامه پیدا می‌کند. این اتفاق ما را به یاد دهه 60 و 70 سینما می‌اندازد و خاطرات آن زمان را در ذهنمان تداعی می‌کند. با این استقبال پرشور و گسترده مردم از فیلم‌ها در نوروز امسال احتمال می‌دهم فروش یک ماهه فروردین ماه هم راستای فروش دو الی سه سال گذشته سینما باشد که این موضوع جای امیدواری دارد.»


فروش «کفش‌هایم کو؟» روز به روز

بهتر می‌شود

حبیب اسماعیلی، تهیه‌کننده و پخش‌کننده دو فیلم «من سالوادور نیستم» و «کفش‌هایم کو؟» درخصوص وضعیت اکران فیلم‌هایی که در دست پخش دارد همچنین وضعیت اکران نوروزی امسال گفت:«فیلم «کفش‌هایم کو؟» تا به حال فروش خوبی داشته که می‌توان گفت طبق سانس، موضوع و سالن‌هایی که در اختیار دارد، رضایت‌بخش است و با پتانسیلی که دارد قطعا به فروش بهتری خواهد رسید. باید در نظر گرفت که مخاطبان درحال و هوای نوروزی بیشتر به سمت فیلم‌هایی می‌روند که فضای کمدی داشته باشند؛ المانی که «کفش‌هایم کو؟» از آن بهره‌مند نیست، البته قصه و ساختار و عوامل حرفه‌یی پشت آن قرار دارد که به طور قطع بعد از تعطیلات جای خود را در سینماها و بین مخاطبان بیشتر باز خواهد کرد.»

این تهیه‌کننده همچنین در مورد «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی گفت:«بعد از گذشت بیش از 30روز فروش این فیلم به بیش از 6 میلیارد رسیده که جای خوشحالی برای ما و چرخه سینما دارد چراکه توانسته گیشه‌ها را پر و اکثر سینماها برای آن تا ساعت 3 شب سانس فوق‌العاده در نظر بگیرند. به گفته بیشتر مدیران سینماهای تهران و شهرستان‌ها «من سالوادور نیستم» در سه چهار دهه اخیر در جذب مخاطب بی‌نظیر بوده است. امیدوارم به جایی برسیم که اکثر فیلم‌ها به این جایگاه برسند.»

اسماعیلی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد:«سینما در نوروز امسال با رشد چشمگیر جذب مخاطب روبه‌رو بودند و فکر می‌کنم تا آخر سال به همین نحو پیش برویم چنانچه می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر