قیمت طلا چرا صعودی شد؟

۱۳۹۵/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۵۴۱


در پی اظهارات مهم رییس فدرال‌رزرو امریکا در کلوب اقتصادی نیویورک، ارزش دلار امریکا کاهش یافت و قیمت جهانی طلا با افزایش همراه شده است.

به گزارش رویترز، اظهارات جانت یلن رییس فدرال‌رزرو امریکا مبنی بر رویکرد محتاطانه برای افزایش نرخ بهره طی ماه‌های آینده موجب شد تا قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبه‌رو شود.

براساس این گزارش، طلا به‌شدت نسبت به سیاست‌های پولی امریکا واکنش نشان می‌دهد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا افزایش نرخ بهره امریکا می‌تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله در نهایت قیمت طلا را کاهش دهد.

قیمت طلا هفته گذشته تحت تاثیر اظهارات برخی مقام‌های ارشد فدرال‌رزرو امریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره در نشست آوریل با کاهش 3درصدی روبه‌رو شده بود.

قیمت هر اونس طلا که روز سه‌شنبه با رشد 1.7درصدی روبه‌رو شده بود چهارشنبه گذشته 0.5درصد کاهش یافت و به 1236 دلار رسیده است. امروز و در این لحظه نیز قیمت طلا 1230.9 دلار است.

جانت یلن تاکید کرده است که با توجه به وضعیت نرخ تورم و نگرانی‌های مربوط به اوضاع اقتصادی چین، فدرال‌رزرو باید رویکرد محتاطانه‌یی را در پیش بگیرد.

سام لافلین تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه‌گذاری‌ ام‌کی‌اس سوییس نیز تاکید کرد: قیمت طلا در کوتاه‌مدت بین 1235 تا 1240 دلار تثبیت شده است. به نظر می‌رسد پس از اظهارات مهم یلن، سرمایه‌گذاران بین‌المللی اکنون منتظر انتشار آمارهای اشتغال در اقتصاد امریکا هستند. وزارت کار امریکا روز جمعه آمارهای مربوط به اشتغال و نرخ بیکاری در ماه مارس را منتشر خواهد کرد.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه‌گذاری اچ‌اس‌بی‌سی تاکید کرد: اگر اقتصاد امریکا در ماه مارس بیش از 200هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد، قیمت طلا بار دیگر تحت فشار زیادی قرار خواهد گرفت.

گزارش‌ها حاکیست، نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد که اقتصاد امریکا طی ماه مارس 205هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این نظرسنجی همچنین حاکی است که فدرال‌رزرو امریکا تا اواخر امسال نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس‌پی‌دی‌آر نیز روز گذشته با 0.4درصد کاهش روبه‌رو شد و به 820 تن رسیده است. این نخستین کاهش ذخایر طلای این صندوق در 2 هفته اخیر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر