مقامات چینی روایت‌های اقتصادی را کنترل می‌کنند

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۸۳


نیویورک‌تایمز

چین روایت‌های اقتصادی را هدایت می‌کند- مقامات بانکی، داده‌های ارزی را از گزارش‌هایی که به‌شدت زیرنظر هستند حذف کرد. چند هفته پیش رگولاتورهای چینی گزارشگری را به علت بازانتشار یک پیام مبلغ 23هزار دلار جریمه کردند. در این پیام آمده بود که یک شرکت بزرگ اوراق بهادار به گلچینی از مشتریان خود گفته سهام خود را بفروشند.

پیش از این مقامات رسمی به دو کمپانی فشار آورده بودند تا آنها نتایج تحقیقی را که روی کارخانه‌های چینی صورت گرفته و اغلب بازار را تکان می‌داد خیلی زود اعلام نکنند. رهبران چینی درحال برداشتن قدم‌های بی‌پروایانه‌یی هستند تا از بدبینی مشتریان نسبت به تغییرات بازار و کاهش سرعت رشد کشور جلوگیری کنند.

کمپانی اپل از دادگاه تقاضای تجدیدنظر دارد- شرکت اپل با طرح یک تقاضای رسمی بیان کرد، درخواست دادگاه فدرال مبنی‌بر امکان دسترسی مجریان قانون به آیفون و آنلاک کردن این تلفن همراه «قانون اساسی را نقض می‌کند.»


لس‌آنجلس تایمز

خشکسالی دوراهی‌های مشکوکی را به وجود آورده است- طرفداران و مسوولان حفاظت از محیط‌زیست روز پنج‌شنبه رود سانتا‌آناساکرز در کالیفرنیا را از خطر نجات دادند. ماهی‌های این منطقه با قطع شدن آب به علت نگهداری آن برای مراکز تصفیه آب که در انتهای دیگر رودخانه سانتا‌آنا قرار دارد تشنه مانده بودند.


واشنگتن‌پست

فرد مسلح کانزاسی جان حداقل 3نفر را گرفت- به گفته پلیس روز پنج‌شنبه فرد مسلحی در کانزاس در چندین مکان ازجمله کارگاه شخصی خود به جمعی از مردم تیراندازی کرد که پلیس با کشتن او به درگیری پایان داد.

در جریان این تیراندازی 3 نفر کشته و حداقل 14 تن دیگر زخمی شدند. کلانتر هاروی والتون در یک کنفرانس خبری گفت: «پلیس تصور می‌کرد که این فرد بیش از 20نفر را زخمی و 3 یا 4 نفر را کشته است».

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر