تشخیص سرطان با نوعی رنگ مخصوص

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۱۸۶

دانشمندان رنگ پزشکی مخصوصی تولید کرده‌اند که با ورود به نقاط تاریک بدن پزشکان را از وجود توده‌های سرطانی آگاه می‌کند.

پزشکان معمولا از رنگدانه‌های مخصوصی برای پررنگ‌تر نشان دادن رگ‌های خونی استفاده می‌کنند تا از این طریق درباره وجود هرگونه اختلالی در سیستم قلبی و عروقی تشخیص صحیحی داشته باشند اما حالا این امکان فراهم شده که از نوع پیشرفته‌تری از این مواد شیمیایی برای تشخیص دقیق سرطان استفاده شود.

دانشمندان دانشگاه استنفورد رنگدانه پزشکی را توسعه داده‌اند که در مجاورت طول موج مادون قرمز درخشندگی خاصی پیدا می‌کند. بدین‌ترتیب ارائه تصاویری دقیق و واضح از اعماق لایه‌های پوستی امکان‌پذیر شده و از این طریق پزشکان می‌توانند وجود توده‌های سرطانی را تشخیص دهند.

به گفته دانشمندان تشخیص دقیق تومورهای سرطان سینه از مهم‌ترین کاربردهای این نوآوری است. یکی از ویژگی‌های مهم این دستاورد، درگیر کردن بدن تنها برای یک روز است و برخلاف روش‌های دیگر، هیچ تاثیر منفی دیگری برای سلامت فرد به همراه ندارد. دانشمندان تاکنون این نوآوری را روی موش‌های آزمایشگاهی انجام داده‌اند و تا استفاده از آن روی نمونه‌های انسانی فاصله زیادی

وجود دارد.

با این حال پیش‌بینی می‌شود که با ورود آن به دنیای پزشکی نوین، به عنوان ابزاری سودمند در شناسایی توده‌های سرطانی به کار گرفته شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر