بهره‌گیری از شیوه‌های نو برای تقویت کشاورزی

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۱۲۱


بیست و چهارمین نشست تخصصی کمیسیون شیلات، کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تعاون ایران با حضور جمعی از روسای اتحادیه‌های سراسری برگزار شد. در این نشست محمد مهدی تیموری معاونت امور استان‌های اتاق تعاون بر بررسی مطالبات اعضای کمیسیون، بررسی برنامه‌های اعضا و بررسی برنامه‌هایی که اتاق تعاون به کمیسیون‌ها می‌دهد، تاکید کرد.

صمد مرعشی مدیر کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون ایران نیز با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه گفت: با وجود اینکه نمایندگانی از اتاق تعاون در کمیته‌های مختلف بررسی برنامه ششم توسعه حضور داشتند، اما باز هم بی‌توجهی به بخش تعاون در آن برنامه مشاهده می‌شود. وی با ابراز تاسف از کاهش سهم تعاون از 25‌درصد در اقتصاد ملی به 15‌درصد افزود: مسائل بخش باید آسیب‌شناسی شود و تعاونگران باید از نمایندگان مجلس برای بیان خواسته‌ها و تقاضاهای خود بهره ببرند. مرعشی با اشاره به مشکلات حوزه آب و کشاورزی، بر پیگیری مشکلات و تذکرها و تلنگرها تاکید کرد و با تاکید بر بحران آب، گفت: باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم. مدیر کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه تنوع بخش کشاورزی قابل ملاحظه است، افزود: ما بازاریابی خوبی در این زمینه در خارج از کشور نداریم. مرعشی گفت: با توجه به تنوع کار باید کمیته‌هایی متشکل ازاعضای این کمیسیون تشکیل شود. در ادامه این نشست، جواد آزاد مدیرعامل اتحادیه سراسری دامپروران همگام با بیان اینکه تصمیم‌گیرنده کارهای ما سازمان تعاون روستایی است، گفت: نقش اتاق تعاون در این زمینه ناچیز است و اتاق تعاون در تصمیماتی که سازمان تعاون روستایی می‌گیرد، جایگاهی ندارد. وی با اشاره به اینکه اختلافاتی در این زمینه وجود دارد، بر همسو بودن اتاق تعاون و سازمان تعاون روستایی تاکید کرد.

احمد صالحی نماینده اتاق تعاون اصفهان نیز با اشاره به اینکه دولت‌ها لطفی که باید به بخش تعاون داشته باشند، نداشته اند؛ رویکرد دولت در اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و بر تقویت این بخش برای ورود مردم به عرصه اقتصاد و شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

شهزاد اکرامی نماینده اتاق تعاون اردبیل نیز با بیان اینکه استان اردبیل محصولات فراوانی برای عرضه دارد، اما بازاری برای فروش آنها در داخل ندارد، گفت: عمده محصولات این استان صادر می‌شود و از این رو بهتر است تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

وی ابراز تاسف کرد: اتاق تعاون اردبیل در میان سایر نهادهای تصمیم‌گیر این استان نقش ناچیزی در عرصه‌های گوناگون دارد.

محمود رشادی مدیرعامل تعاونی فراورده‌های پاستوریزه استان همدان نیز با تاکید بر خروج از موازی‌کاری، گفت: باید به بحث‌های تخصصی در موضوعات مرتبط پرداخته شود.

در ادامه تهمینه قزوینی نماینده اتاق تعاون استان کرمانشاه گفت: وزرات جهاد کشاورزی از کشاورزی حمایت‌های لازم را انجام نمی‌دهد و مشکل عدم تامین منابع مالی برای استفاده از روش‌های بهینه روز در کشاورزی هم چنان وجود دارد.

محمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی نیز بر همسو بودن وزارت تعاون با اتاق تعاون و همچنین باورداشتن توانمندی‌های بخش تعاون تاکید کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر