نامزدهای جوایز بفتا 2016 معرفی شدند

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۱۱۰

نامزد‌های شصت ‌و ‌نهمین دوره جوایز آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) با پیشتازی دو فیلم «پل جاسوس‌ها» و «کارول» اعلام شدند. «پل جاسوس‌ها» جدید‌ترین ساخته سینمایی استیون اسپیلبرگ و «کارول» ساخته تحسین‌شده تاد هینز هر یک با نامزدی در 9 بخش پیشتاز جوایز سینمایی بفتا در سال 2016 نام گرفتند.

همچنین الحاندرو گونزالس ایناریتو که سال گذشته با فیلم «مرد پرنده‌ای» در جوایز بفتا در مقابل فیلم «پسربچگی» ناکام مانده بود، امسال با درام قدرتمند «بازگشته» به این رویداد سینمایی آمده و از سوی آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیون بریتانیا در هشت بخش نامزد کسب جایزه شناخته شده، در حالی که فیلم «مد مکس: جاده خشم» ساخته جورج میلر در هفت بخش از این رویداد سینمایی شانس کسب جایزه دارد.

فیلم انگلیسی «بروکلین» در 6بخش، «دختر دانمارکی» و «اکس ماکینا» در 5بخش و همچنین کمدی «کسری بزرگ» در 4بخش از جوایز سینمایی بفتای 2016 نامزد کسب جایزه شناخته شده‌اند. از مهم‌ترین شگفتی‌های اعلام نامزد‌های جوایز بفتا می‌توان به عدم نامزدی شارلوت رمپلینگ برای بازی درخشان در فیلم «45 سال» و همچنین جای خالی فیلم «جوی» ساخته دیوید او. راسل با بازی جنیفر لارنس در میان نامزد‌ها اشاره کرد.

فیلم «اتاق» که به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از شانس‌های اصلی جوایز اسکار است، چندان از سوی آکادمی بفتا مورد توجه قرار نگرفته و تنها در دو بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگری نقش اول زن برای بری لارسن نامزد کسب جایزه شده و جیکوب ترمبلای بازیگر 9 ساله این فیلم از جمع نامزد‌های بازیگر مرد نقش مکمل دور مانده است.

علاوه بر این، در بخش بهترین بازیگر مرد برایان کرنستون، ادی ردمین، لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون و مایکل فسبندر؛ در بخش بهترین بازیگر زن آلیسیا ویکاندر، بری لارسن، کیت بلانشت، مگی اسمیت و سیرشا رونان و در بخش بهترین انیمیشن «بیرون و درون»، «مینیون‌ها» و «شان د شیپ» نامزد دریافت جایزه بفتا هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر