مدیرهای بزرگ پول‌هایشان را کجا سرمایه‌گذاری می‌کنند

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۱۰۹

به نقل از سی‌ان‌ان و با استناد به لیست اینفورمیشنز اینسایدر، اریک اشمیت از گوگل، جف بزوس از آمازون و بیل گیتس از مایکروسافت در صدر لیست مدیرعاملان کمپانی‌های تکنولوژیکی هستند که به عنوان سرمایه‌گذاران فرشته‌یی(سرمایه‌گذاری که سرمایه یک یا چند شرکت نوپا را فراهم می‌کند) هم فعالیت می‌کنند. روی هم رفته، اشمیت، بزوس و گیتس در بیش از 104کمپانی استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند. تعداد دقیق سرمایه‌گذاری‌های آنها و رقم‌هایشان نامعلوم است چون بسیاری از معامله‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، گزارش داده نمی‌شوند.

اینفورمیشنز اینسایدر که یک سایت خبری تکنولوژیکی است، می‌نویسد:«تصویری که شکل می‌گیرد، نمایانگر گروهی از مدیران اجرایی قدرتمند است که در چند زمینه مختلف دست دارند». این گزارش به این نکته اشاره می‌کند که با وجود اینکه سرمایه‌گذاران فرشته‌یی دیگری هم وجود دارند که فعال‌تر هستند، سرمایه‌گذاری این مدیرعامل‌ها، پنجره‌یی درون اشتیاق‌ها و علایق شخصی آنها باز می‌کند همچنین نشان می‌دهد که آنها فکر می‌کنند آینده صنعت تکنولوژی به کدام سمت می‌رود. این نگاهی است به انواع کمپانی‌هایی که این افراد اخیرا در آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

اریک اشمیت: رییس هیات‌مدیره آلفابت، کمپانی مادر گوگل، دارد در مجموعه‌یی گسترده از بخش‌های مختلف از داده‌های بزرگ گرفته تا تکنولوژی سلامت سرمایه‌گذاری می‌کند. پریسکوپ دیتا که به دانشمندان داده‌یی کمک می‌کند تصاویر بصری دقیق بسازند از استارتاپ‌هایی که او در آن سرمایه‌گذاری کرده است. استارتاپ‌های دیگر او هم بلید و رودی هستند. بلید یک کمپانی تدارکات است که اغلب آن را «اوبر برای هلیکوپترها» می‌خوانند درحالی که رودی به مساله تدارکات حمل و نقل دریایی می‌پردازد. این کمپانی از فضاهای خالی در کانتینرها نهایت استفاده را می‌برد در نتیجه در هزینه‌های سنتی حمل و نقل دریایی صرفه‌جویی می‌کند. اشمیت همچنین در دکتر ‌آن‌دمند سرمایه‌گذاری کرده که توسط دکتر فیل تاسیس شده و به هزاران پزشک و روان‌پزشک در سراسر ایالات متحده مشاوره می‌دهد.

جف بزوس: رییس و مدیرعامل آمازون در گستره‌یی بزرگ از استارتاپ‌های درحال شکل‌گیری سرمایه‌گذاری کرده همچنین یکی از نخستین سرمایه‌گذاران کمپانی‌های بیشتر شناخته‌ شده ازجمله اوبر، ایر بی‌ان‌بی و توییتر است. از کمپانی‌هایی که او در آنها سرمایه‌گذاری کرده می‌توان به کانووی، فاندباکس و جنرال فیوژن اشاره کرد. کانووی به صاحبان کامیون‌ها کمک می‌کند شغل‌های حمل و نقل را پیدا کنند و روی آنها قیمت بگذارند. فاندباکس هم صورت‌حساب‌های قابل توجه را پیش پرداخت می‌کند تا کارگران قراردادی(مثلا نجارها، لوله‌کش‌ها و کسانی که کار آزاد می‌کنند) با مشکلات جریان وجه نقد مواجه نشوند. جنرال فیوژن هم تکنولوژی‌ای می‌سازد که به وسیله آن می‌توان از همجوشی هسته‌یی، انرژی پاک درست کرد.


بیل گیتس: موسس و مدیر مایکروسافت از چند کمپانی بیوتکنولوژیکی، پزشکی و اجتماعی حمایت می‌کند: ایمپاسیبل فودز که از تکنولوژیکی ملکولی برای به وجود آوردن جایگزین‌های گوشتی و لبنی از گیاه‌ها و غلات استفاده می‌کند؛ نیمبوس تراپیوتیکس شرکت بیوتکنولوژیکی که دارد برای بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌هایی که روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارند داروهای جدید تولید می‌کند و چِنج. اورگ پتلفورم دادخواست‌های آنلاین که برای جمع‌آوری حمایت نسبت به مسائل اجتماعی استفاده می‌کند. از دیگر مدیرهای تکنولوژیکی حاضر در این لیست می‌توان به مارک زاکربرگ از فیس‌بوک که از آلتاسکول حمایت می‌کند و سرگی برین از گوگل که در تسلا موتور سرمایه‌گذاری می‌کند، اشاره کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر