اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۰۹۷

پروازهای ایران - بحرین متوقف شد

اداره امور هواپیمایی کشوری وزارت حمل و نقل بحرین اعلام کرد، تمامی پروازها بین این کشور و ایران متوقف شده است. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری سی اچ اویشین، اداره امور هواپیمایی کشوری وزارت حمل و نقل بحرین اعلام کرد، تمامی پروازها بین این کشور و ایران متوقف شده است. این اداره با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: تصمیم اخیر دولت بحرین در قطع روابط دیپلماتیک با ایران موجب شده تا شرکت‌های هوایی گالف ایر، ایران ایر و زاگرس ایرلاین تمامی پروازهای خود بین دو کشور را متوقف کنند. براساس این گزارش، شرکت گال فایر پروازهایی را به مشهد، شیراز و تهران داشت درحالی که شرکت ایران ایر از طریق شرکت بوکووینا و شرکت زاگرس ایرلاینز پروازهایی را به مشهد داشتند. این بیانیه 2 روز بعد از آن منتشر شد که عربستان به صورت رسمی روابط دیپلماتیک و ارتباطات هوایی با ایران را قطع کرد. تنش در روابط ایران با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پس از اعدام شیخ نمر النمر، روحانی شیعه توسط ریاض بالا گرفته است. علاوه بر بحرین، سودان نیز روابط خود با تهران را قطع کرده و کشورهای کویت و امارات سطح روابط خود با این کشور را تنزل داده‌اند. در سال 2011 بحرین برای یک بازه زمانی 17ماهه تمامی پروازها از این کشور به مقصد ایران و عراق را متوقف کرده بود. این تصمیم در پی انتقادات این دو کشور به اقدامات سرکوبگرانه حکومت بحرین در قبال منتقدان اتخاذ شده بود.


توقف 80هزار

واحد مسکن مهر

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر از خروج ۸۰‌هزار واحد مسکن مهر به دلیل عدم دریافت تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: قصد داریم با همکاری همه دستگاه‌ها تعداد واحدهای افتتاحی دولت یازدهم تا پایان سال جاری را به بیش از ۷۰۰‌هزار واحد برسانیم. احمد اصغری مهرآبادی همچنین درباره افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن مهر از 25میلیون به 30میلیون تومان اعلام کرد: این اقدام که شامل تمامی واحدهای مسکن مهر باقیمانده در کل کشور می‌شود کمک خوبی برای پیشرفت سایت مسکن مهر در بسیاری از استان‌ها بود که هم‌اکنون نیز واگذاری آن در برخی از شهرها آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، مهرآبادی با اشاره به اینکه تمامی واحدهای نیمه‌تمامی که دفترچه قسط نگرفتند شامل دریافت این میزان تسهیلات می‌شوند، گفت: درحال حاضر قرار است بانک مسکن سه میلیون از پنج میلیون تومان اضافه شده را برای واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالای 95درصد برای رونق پروژه پرداخت کرده و دو میلیون باقیمانده را همزمان با فروش اقساطی پرداخت کند. وی تعداد واحدهای باقیمانده پروژه‌های مسکن مهر را تاکنون 380‌هزار واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد نزدیک به 205‌هزار واحد در مرحله نازک‌کاری و 97‌هزار واحد در مرحله سفتکاری هستند که درمجموع تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد. مهرآبادی همچنین اضافه کرد: در دولت یازدهم تاکنون حدود 580‌هزار واحد افتتاح شده است که قصد داریم با همکاری تمامی مسوولان ذی‌ربط، همچنین پرداخت به موقع سهم‌آورده‌های متقاضیان تعداد آن را به بیش از 700‌هزار واحد ارتقا دهیم.


بازگشت ۴ شرکت بزرگ کانتینری جهان به بنادر ایران

با از سرگیری فعالیت شرکت سوییسی ‌ام‌اس‌سی در بنادر ایران، تعداد شرکت‌های حمل‌و‌نقل کانتینری جهان که دوباره به ایران بازگشته‌اند به ۴ شرکت رسید. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، شرکت ‌ام اس سی، دومین شرکت حمل‌و‌نقل کانتینری بزرگ جهان جدیدترین شرکتی است که ارائه خدمات مستقیم به ایران را از سر گرفته است با این وجود به دلیل پابرجا بودن تحریم‌های غرب و افزایش تنش‌های منطقه‌یی، تجارت با ایران با احتیاط صورت می‌گیرد. انتظار می‌رود توافق هسته‌یی به دست آمده بین تهران و قدرت‌های جهانی اوایل امسال اجرایی شود. ایران قبلا بخش عمده‌یی از واردات خود را با کشتی‌های خارجی انجام می‌داد اما به ویژه بعد از سال 2012 همزمان با تشدید تحریم‌های غرب، اقدام به استفاده از مسیرهای زمینی و توسعه ناوگان کشتیرانی تجاری خود کرده است. بعد از انعقاد توافق هسته‌یی، شرکت‌های کانتینری خارجی تجارت با ایران را از سر گرفته‌اند اما با این وجود این شرکت‌ها نگران‌اند که مبادا از تحریم‌های بانکی پابرجا تخطی کنند و مشمول مجازات قرار گیرند.

در آگوست سال گذشته، شرکت سی ام‌ای سی جی‌ام فرانسه، سومین شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری جهان همچنین شرکت اورگرین تایوان، چهارمین شرکت بزرگ جهان در این صنعت جزو نخستین شرکت‌هایی بودند که ارائه خدمات به ایران را از سر گرفتند. شرکت کانتینری هاپاگ لوید آلمان نیز اواخر ماه نوامبر اعلام کرد تنها از طریق کشتی‌های کوچک از بندر جبل علی امارات تجارت با ایران را از سر می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر