سقوط مجدد قیمت سبد نفتی اوپک

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۰۷۹


پس از افزایش اندک قیمت نفت اوپک در روز دوشنبه که به علت انتشار اخبار تنش‌های سیاسی بین ایران و عربستان اتفاق افتاده‌ بود و قیمت نفت سبد مرجع اوپک را به 31دلار و 79سنت رسانده‌ بود قیمت نفت اوپک مجددا به مسیر نزولی خود بازگشت.

با فروکش کردن هیجانات بازار نفت قیمت نفت اوپک در روز سه‌شنبه 58سنت و در روز چهارشنبه یک‌دلار و 50سنت ارزان‌تر شد و سرانجام در روز پنج‌شنبه با افت یک‌دلار و 86 سنتی قیمت هر بشکه سبد نفتی اوپک معادل 27دلار و 85 سنت معامله شد.

بنابراین به نظر می‌رسد بازار تاثیرات تنش‌های سیاسی میان دو قطب اصلی اوپک را به سرعت فراموش کرده است و مجددا در سراشیبی سقوطی که ماه‌ها به آن عادت کرده‌ بود، بازگشته است.

سبد نفتی اوپک متوسط قیمت نفت 13 عضو این سازمان من‌جمله ایران، اندونزی، عربستان، قطر، امارات، کویت، الجزایر، ونزوئلا، لیبی، ‌آنگولا، اکوادور، نیجریه و عراق را دربرمی‌گیرد.

اما برخلاف سبد مرجع نفت اوپک که افت بیشتر قیمت را تجربه کردند روز گذشته قیمت نفت برنت و WTI نسبت به 2روز قبل افزایش داشته‌اند. روز گذشته هر بشکه نفت برنت با 14سنت افزایش معادل 41صدم درصد از 33دلار و 75سنت به قیمت 33دلار و 89سنت افزایش یافت. همچنین هر بشکه نفت خام WTI نیز با 15سنت افزایش معادل 45صدم درصد از 33دلار و 27 سنت به قیمت 33دلار و 42سنت رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر