ثبت‌نام؛ روی خط پایان

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۸۱

گروه ایران

آخرین روز ثبت‌نام‌های انتخاباتی با به صحنه آمدن آخرین تیرهای در ترکش گروه‌های مختلف سیاسی به پایان رسید تا نامزدهای نشستن روی صندلی‌های «سبز» بهارستان از امروز صبح و با دمیدن نخستین نسیم سحرگاهی وارد مرحله پر از بیم و امید بررسی صلاحیت‌های انتخاباتی شوند.

مهم‌ترین خبر روز گذشته ثبت‌نام‌های انتخاباتی مربوط بود به حضور «محسن» و «فاطمه» فرزندان ارشد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در ستاد انتخابات وزارت کشور که بیشترین توجه رسانه‌های گروهی را به خود معطوف کرد. هرچند نمایندگان رسانه‌های اصولگرا تلاش می‌کردند با طرح پرسش‌های حاشیه‌یی برای محسن و فاطمه هاشمی چالش ایجاد کنند اما به نظر می‌رسید که فرزندان آیت‌الله به این‌گونه حاشیه‌سازی‌ها عادت دارند و راهکار خروج از حاشیه‌های را نیز به‌خوبی می‌دانند.


حاشیه‌های روز آخر

محسن هاشمی در پاسخ به خبرنگاری که درباره احتمال رد صلاحیت‌ها پرسیده بود، گفت: «اگر شورای نگهبان رد صلاحیتم کند، تمکین می‌کنم.»

در کنار فرزندان آیت‌الله چهره‌های اصلاح‌طلب و میانه‌روی دیگری مانند عباسعلی رجایی (مشاور هاشمی‌رفسنجانی)، محسن رهامی، اکبر اعلمی نماینده (ادوار مجلس) و حسین کاشفی، نجفقلی حبیبی و... ازجمله چهره‌های اصلاح‌طلبی بودند که در روز آخر ثبت‌نام راهی وزارت کشور شدند؛ ضمن اینکه افرادی مانند بذرپاش و محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت احمدی‌نژاد و احمد خرم از وزرای دولت اصلاحات نیز صبح جمعه با حضور در وزارت کشور برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شدند.

در آخرین روز ثبت‌نام‌های انتخاباتی وزیر کشور کابینه یازدهم با ارائه اعداد و ارقامی از فرآیند آینده انتخابات رونمایی کرد.

روز گذشته عبدالرضا رحمانی‌فضلی به‌عنوان راس هرم اجرایی انتخابات به تالار شهدای گمنام وزارت کشور آمد و از خبرنگاران رسانه‌های گروهی برای پوشش مناسب مراحل مختلف ثبت‌نام قدردانی کرد. وزیر کشور کابینه یازدهم گفت: «این روز‌ها همه در وزارت کشور و فرمانداری‌ها تلاش‌های زیادی انجام دادند ۲۰درصد ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس و ۲۲درصد ثبت‌نام خبرگان در ستاد انتخابات وزارت کشور انجام شده است.»

ثبت‌نام 10834داوطلب در انتخابات مجلس

رییس ستاد انتخابات کشور از ثبت‌نام 10834داوطلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد. محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران گفت: طبق آخرین آمار 10834داوطلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند. وی تصریح کرد: از این تعداد 1067نفر خانم بوده‌اند.

غلامعلی رجایی مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد ناظمی‌اردکانی وزیر تعاون در دولت محمود احمدی‌نژاد و سیدمحسن یحیوی مسوول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین صبح آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس دهم با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات این دوره مجلس ثبت‌نام کردند.


بررسی احراز صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس از امروز

استاندار تهران از آغاز بررسی احراز صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از امروز خبر داد.

سیدحسین هاشمی استاندار تهران در جریان بازدید از محل ثبت‌نام کاندیداهای مجلس در فرمانداری اظهار داشت: تاکنون دو هزار و 100نفر در شهر تهران برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند. همچنین بیش از 270نفر در شهرستان‌های استان تهران برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به گذشته بیش از 60درصد افزایش داشتیم.

استاندار تهران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم حدود 11هزار نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کنند، یادآور شد: تا زمانی که احزاب جدیدی در کشور نداشته باشیم که در بدنه مردم جایگاه داشته باشند، این روند طبیعی است؛ اما اگر احزاب قوی داشته باشیم ساماندهی مناسبی ایجاد می‌شود.


ثبت‌نام همسران دوقلو در انتخابات

یکی از حواشی ثبت‌نام‌های دیروز، نام‌نویسی دو خواهر دو قلوی به‌همراه همسران‌شان بود که آنها هم دو برادر دو قلو بوده و برای شرکت در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر