اخبار

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۱۳۸

بانک آینده تندیس رضایت‌مندی مشتری گرفت

«بانک آینده»، در نخستین «جشنواره ملی رضایت‌مندی مشتری در حوزه بانک و بیمه» که از سوی انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌‌کنندگان کشور و فراکسیون حمایت از حقوق مصرف‌‌کنندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، موفق به دریافت تندیس «رضایت‌مندی مشتری» شد. هدف از این جشنواره که روز یک‌شنبه، 29 آذرماه سال جاری و در مرکز همایش‌‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، تبیین رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در حوزه بانک و بیمه عنوان شد. بر همین اساس در این جشنواره از برترین‌های حوزه بانک و بیمه از منظر: مشتری‌‌مداری، نیازسنجی مشتریان، ارائه خدمات مطلوب و رعایت حقوق مادی و معنوی مشتریان و... توسط مدیران بانکی و بیمه‌یی قدردانی به‌عمل آمد و بانک آینده در فرآیند سنجش و ارزیابی منطبق بر اصول تخصصی و علمی، به‌ عنوان بانک حامی حقوق مصرف‌‌کننده، شایسته تقدیر شناخته شد و موفق به دریافت نشان عالی این جشنواره در قالب تندیس «رضایت‌مندی مشتری» شد.


افتتاح باجه ترویج‌گران بانک صادرات

با حضور جمعی از مدیران عالی بانک و مشتریان باجه ترویج‌گران شعبه دانشگاه صنعتی شریف به صورت نمادین افتتاح شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در مراسمی که با حضور اسماعیل لل‍ه‌گانی مدیرعامل و جمعی از مدیران، همکاران و مشتریان مدیریت شعب غرب تهران برگزار شد، باجه ترویج‌گران در شعبه دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد. لل‍ه‌گانی در این مراسم با اشاره به اهمیت ترویج بانکداری الکترونیکی گفت: آینده بانک و بانکداری به ترویج و آموزش خدمات بانکداری الکترونیکی بستگی دارد. استفاده از ابزارهایی همچون موبایل و اینترنت در بانکداری گسترش یافته است و تلفن‌های همراه در آینده نزدیک به یکی از مهم‌ترین ابزارهای پرداخت تبدیل خواهند شد. وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی باجه ترویج‌گران گفت: ترویج خدمات نوین از حساسیت بالایی برخوردار است، باید همه به اهمیت ترویج خدمات بانکداری الکترونیکی توجه کنند. لازم است زیرساخت‌های قوی برای این باجه طراحی و بستری برای ایجاد یک هلدینگ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم شود تا بسیاری از خدمات بانکداری همچون ضمانتنامه‌ها، تسهیلات و اعطای دسته چک و غیره در بستر فضای الکترونیکی به مشتریان ارائه شود.


سمینار یک روزه عملیات اعتباری برگزار می‌شود

سمینار یک روزه «عملیات اعتباری» با حضور سید علی‌اصغر میرمحمدصادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می‌شود. بنابرگزارش روابط‌عمومی پژوهشکده، در این سمینار که ۶ دی ماه از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود، موضوعاتی همچون فرآیند قانونی اعطای خطوط اعتباری به شرکت‌ها و موسسات دولتی: تعهدات اعتباری شبکه بانکی در قوانین بودجه سنواتی، تضمین تعهدات دولت، وضعیت بدهی و اعتباری متقاضی (بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و شهرداری‌‌ها)، انعقاد قرارداد اعتباری، تامین وجه در ارتباط با اسناد وصولی، چگونگی بازپرداخت و تسویه قراردادها، فرآیند اعطای خطوط اعتباری به بانک‌ها: انواع تامین مالی برای بانک‌ها (خط اعتباری، اعتبار در حساب جاری، بازار بین‌بانکی، گواهی سپرده‌ عام و خاص، اوراق مشارکت و اوراق صکوک) یا شرکت‌های دولتی از طریق شبکه بانکی مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین مکانیسم فعالیت‌ بازار بین‌بانکی ریالی: شرایط و الزامات عضویت در بازار، معاملات در بازار، نحوه رصد و کنترل بازار، مداخله بانک مرکزی در بازار، رفع اختلافات و مکانیسم اعطای قرض‌الحسنه: تکالیف مندرج در قوانین بودجه سنواتی، قرض‌الحسنه ازدواج و سامانه آن، چگونگی فرآیند اجرای کار و مکانیسم انتشار اوراق مشارکت و صکوک برای شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی، بانک‌ها و شهرداری‌ها: نحوه درخواست، نوع بررسی، چگونگی اخذ مجوز، کنترل ناشران از طریق امین، نحوه گزارش‌دهی، تعیین سود قطعی و تسویه با دارندگان اوراق از دیگر سرفصل‌های مطروحه در این سمینار است.


پرداخت تسهیلات 60 میلیونی از محل اوراق

مشتریان بانک مسکن می‌توانند از فردا با مراجعه به شعب این بانک از تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف‌های 600 میلیونی ریال درتهران، 500میلیون ریال در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و 400میلیون ریال در سایر شهر‌ها استفاده کنند. به گزارش روابط‌عمومی بانک مسکن، مسعود ایزدی مدیر روابط‌عمومی بانک مسکن با بیان این مطلب گفت: با ابلاغ بخشنامه افزایش سقف تسهیلات خرید واحد مسکونی از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به شعب بانک مسکن، مشتریان می‌توانند در سقف‌های 600 میلیون ریال درتهران، 500میلیون ریال در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و 400 میلیون ریال در سایر شهر‌ها از این تسهیلات برای خرید استفاده کنند. ایزدی استفاده از سقف تسهیلات مورد اشاره را از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادر شده در نمادهای تسه 9408 و به بعد یعنی اوراقی که از آبان ماه سال جاری به بعد صادر می‌شود را امکان‌پذیر دانست. وی افزود: افرادی که اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره در نمادهای 9407 و قبل از آن را دارند، صرفا می‌توانند از تسهیلات خرید تا سقف 350 میلیون ریال و نیز تسهیلات زوجین تا سقف 500 میلیون ریال استفاده کنند. ضمن اینکه متقاضیان مذکورمی توانند مابه‌التفاوت این تسهیلات را تا سقف‌های جدید از محل اوراق صادر شده در نمادهای تسه 9408 و به بعد دریافت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر