اخبار

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۳۹۱

دلار ارزان شد

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را در روز شنبه با 2 تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه هفته گذشته 3‌هزار و 571 تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را 905‌هزار تومان تعیین قیمت کردند. هر یورو در بازار آزاد با پنج تومان کاهش نسبت به روز یادشده 3‌هزار و 830 تومان و هر پوند نیز با پنج تومان افت 5‌هزار و445 تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم نیز به ترتیب 905 و 904‌هزار تومان تعیین قیمت شد. همچنین نرخ هر نیم سکه بهار آزادی با 2‌هزار تومان کاهش 455‌هزار تومان و هر ربع سکه نیز 245‌هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی 165‌هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 92‌هزار و 100 تومان خرید و فروش شد. همچنین هر اونس طلا 1078 دلار قیمت‌گذاری شد.


باید سرمایه‌گذار واقعی خارجی را بشناسیم

مدیرعامل فرابورس گفت: اگر شرایط پساتحریم به‌درستی مدیریت نشود، این موضوع منجر به وارد شدن کالاهای خارجی به کشور خواهد شد و تولید داخلی به‌شدت ضربه خواهد خورد. امیر هامونی در حاشیه برگزاری بیست‌ویکمین نشست سالانه فدراسیون بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS) در اصفهان در جمع خبرنگاران، تاثیر دوران پساتحریم در وضعیت اقتصاد کشور را، یک تاثیر دو لبه دانست و اظهار کرد: این‌طور نیست که بلافاصله پس از برداشته شدن تحریم‌ها، نسبت به اقتصاد آینده خوش‌بین باشیم. وی با بیان اینکه شرایط پساتحریم باید مدیریت شود، افزود: اگر شرایط پساتحریم به‌درستی مدیریت نشود، این موضوع منجر به وارد شدن کالاهای خارجی به کشور خواهد شد و تولید داخلی به‌شدت ضربه خواهد خورد. مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه بنگاه‌های داخلی باید تکنولوژی خود را به‌روز کنند، اضافه کرد: نباید این‌گونه باشد که دیواری بین صنعت خارجی و صنعت داخلی وجود داشته باشد و صنعت داخلی همواره از این دیوار که برای حمایت از صنعت داخلی کشیده شده است، منتفع شود. هامونی ادامه داد: بنگاه‌های داخلی باید برای به‌روز‌رسانی تکنولوژی و دانش خود تلاش کنند، چراکه در شرایط پساتحریم برخی شرکت‌ها با ورود سرمایه‌گذاران خارجی با تهدیدهایی مواجه خواهند شد. وی اضافه کرد: در بازار پساتحریم، صنایع و رشته‌های جدیدی می‌توانند به‌شدت رشد کنند و این موضوع می‌تواند برای آن دسته از صنایع به‌عنوان یک فرصت تلقی شود. مدیرعامل فرابورس ایران خاطرنشان کرد: در 15سال گذشته، تقریبا در هر 5-4سال، یکی از صنایع، بازار را رهبری می‌کردند و لیدر بازار بودند. اینکه در شرایط پساتحریم چه صنایعی ظهور و افول می‌یابند و چه صنایعی رشد می‌کنند، به تحلیل و نگاه تیزبینانه سهامداران، سرمایه‌گذاران و مردم بستگی دارد.


انجام ٢٢درصد از تراکنش‌های شبکه در بانک صادرات

سامانه سپهر بانک صادرات ایران در مهرماه ١٣٩٤ به‌طور میانگین روزانه حدود ٢٤میلیون تراکنش مشتریان را با موفقیت انجام داده که این میزان معادل ٢٢ درصد از تراکنش‌های شبکه بانکی است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مشتریان این بانک در مهر ماه سال ١٣٩٤ به‌طور میانگین روزانه حدود ٢٣ میلیون و ٦٤٤هزار تراکنش از طریق سیستم سپهر و در مجموع ٧٠٩ میلیون و ٣١٩هزار تراکنش موفق مالی انجام داده‌اند که این رقم معادل ٢٢ درصد کل تراکنش‌های شبکه است. این میزان بیانگر رشد ١٤ درصدی تعداد کل تراکنش‌ها نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته است و حاکی از استقبال مشتریان از خدمات این بانک است. براساس این گزارش بانک صادرات ایران در راستای همسویی با بانکداری نوین، جلب رضایت و تامین رفاه و آسایش مشتریان و همچنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه هموطنان از سال ٧٩ نسبت به نصب و راه‌اندازی سیستم پردازش هوشمند رایانه‌یی (سپهر) در شعب خود اقدام و ارتقا و به‌روزرسانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مستمر و افزایش قابلیت‌های جدید آن را در دستور کار قرار داده است. با توجه به سرعت، تنوع خدمات، سهولت و امنیت بالای سیستم سپهر، استقبال مردم از این سیستم زیاد بوده به‌طوری که تا پایان مردادماه سال جاری بیش از ٤٣ میلیون حساب الکترونیکی توسط هموطنان در شعب این بانک افتتاح شده است.


ساخت خودرو خورشیدی

باحمایت بانک پاسارگاد

تیم خودرو خورشیدی دانشکده فنی دانشگاه تهران، با حمایت بانک ‌پاسارگاد و مشارکت شرکت شناسا به عنوان شرکت تخصصی سرمایه‌گذاری ماجراجویانه گروه مالی پاسارگاد، خودرو خورشیدی غزال ایرانی (3) را با طراحی جدید ساخت.

به گزارش روابط‌‌عمومی بانک‌پاسارگاد، این پروژه از سال 1393 آغاز شد و در نهایت جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی استرالیا 2015 که از تاریخ 26 مهر تا 4 آبان 1394 با شرکت 46 تیم از 25 کشور مطرح جهان برگزار شد، به مرحله بهره‌برداری رسید. این خودرو به عنوان نخستین خودرو خورشیدی دو سرنشین ایرانی، دارای 4 چرخ و 2موتور الکتریکی است که توسط تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران، به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران، طراحی و در این مسابقات شرکت داده‌شد. بر اساس این خبر، خودرو خورشیدی غزال ایرانی (3) در پیست سرعت در شهر داروین بین 12 تیم شرکت‌کننده در کلاس کروزر (Cruiser class) مقام سوم را به دست آورد. همچنین این خودرو در مسابقات 3000 کیلومتری (از شهر داروین به آدلاید در استرالیا) مقام هفتم را طی مسافت به دست آورد. تیم‌های آیندهوون از هلند، کوگاکویین ژاپن، بوخوم آلمان، سان سوئیفت استرالیا، دانشگاه مینوستای امریکا و لودز لهستان به ترتیب مقام‌های اول تا ششم را کسب کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر