رییس اداره کل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد در نشست هماندیشی همیاران روابط عمومی استان زنجان، حفظ و نگهداشت مشتریان فعلی در کنار جذب مشتریان جدید را از مهمترین اولویتهای این بانک عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان زنجان، منصور شیخالاسلامی - رییس اداره کل روابط عمومی بانک - در این نشست با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: طی یک دهه گذشته تاکید معظم له در خصوص توجه مسوولان و مردم به این مدل اقتصادی با محورهای حیاتی و کلیدی بوده است. شیخ الاسلامی ادامه داد: مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف، جهتدهنده برای تولید و این دو در کنار هم، جهت سرمایهگذاریهای کلان در کشور را مشخص میکنند. مدیرکل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استعدادهای سرشار معنوی، ذخایر غنی طبیعی و برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد را از ظرفیتهای مهم کشور دانست و تصریح کرد: باید با همکاری دستگاههای اجرایی و مردم از این قابلیتها برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی استفاده شود. وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر همه مشکلات و بحرانهای داخلی و خارجی مقاوم میکند، افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص فشارهای محیط و تلاش برای کنترل و تبدیل کردن آن به فرصت است. شیخ الاسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، بر خلاف تصور برخیها اقتصاد ریاضتی نیست، افزود: مصرف درست، هزینه صحیح، و مدیریت انرژی از توصیههای دین مبین اسلام است که بارها از سوی معصومین (ع)، بزرگان و علما مورد تاکید قرار گرفته که از محورهای اصلی و کلیدی اقتصاد مقاومتی نیز محسوب میشود. وی با بیان اینکه واردات هر کالای خارجی مساوی با تعطیل کردن یک کارخانه و به بحران کشیده شدن اشتغال در کشور است، یادآور شد: باید با مدیریت درست و کارآمد، اقدامات مقتضی برای تحقق این مهم صورت گیرد. مدیرکل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد بر ضرورت حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: حمایت از چرخه تولید موجب رونق اقتصاد و اشتغالزایی در کشور میشود. شیخ الاسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ایده تشکیل همیاران روابط عمومی را طرحی ابتکاری از سوی بانک مهر اقتصاد عنوان کرد و گفت: طرح همیاران روابط عمومی نمونه مشابهی در سیستم بانکی کشور ندارد. وی خاطرنشان کرد: مشتریمداری و حفظ مشتریان فعلی در کنار جذب مشتریان جدید از مهمترین اولویتهای این بانک است از اینرو با اجرای طرح همیاران درصددیم تا با ارتقای مهارتهای ارتباطی همکاران، پاسخگویی و مسوولیتپذیری آنها را در قبال مشتری افزایش دهیم. مدیرکل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، افزایش مهارتهای لازم در زمینه برقراری ارتباط موثر و هوش هیجانی را از اهداف بهکارگیری همیاران روابط عمومی اعلام کرد و بیان داشت: این مقوله کمک میکند که با توجه به نیازهای ویژه مشتریان به نوعی همدلی و همراهی با آنها صورت پذیرد و ارتباط موثرتری با مشتری در شعب شکل گیرد. مدیرکل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود، روابط عمومی بانک مهر اقتصاد را به عنوان یک روابط عمومی پویا و خلاق معرفی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش همکاران خوبم، روابط عمومی بانک در سومین آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی کشور موفق به کسب تندیس زرین تعالی شد. وی کسب این موفقیت را مرهون استقرار زیرساخت در حوزه سیستمهای مدیریت کیفیت و زحمات همکاران روابط عمومی بانک عنوان کرد و گفت: تندیس مذکور پس از بررسی برنامهها و فعالیتهای روابط عمومی بانک توسط ارزیابانی از دبیرخانه آیین سرآمدان به بانک مهر اقتصاد اعطا شد. وی توسعه برند و گسترش فعالیتهای اقتصادی بر اساس مولفههای بانکداری اسلامی را از دیگر اهداف بانک مهر اقتصاد برشمرد و در ادامه با اشاره به حمایت این بانک از طرحهای همراستا با اقتصاد مقاومتی، گفت: در سال گذشته 2هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرحهای اقتصاد مقاومتی اختصاص یافت و در سال جاری این رقم به 4هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.