رشد 59 درصدی «برند کشوری» ایران در سال 2015

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۱۴۹

یک موسسه بین‌المللی اعلام کرد ارزش «برند کشوری» ایران در سال 2015 با رشد 59درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده که بالاترین رشد بین کشورهای جهان است. براساس گزارش موسسه برند فایننس، که در اکتبر 2015، گزارش سالانه خود در مورد معتبرترین برندهای کشوری جهان را منتشر کرده، ایران بالاترین رشد از این نظر را در سال 2015 به دست آورده است.

برند فایننس یک موسسه معتبر و مستقل در زمینه ارزیابی ارزش برندها و ارائه مشاوره در زمینه استراتژی‌هاست که ارزش برندهای شرکت‌ها، سازمان‌ها و کشورها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. ارزش برند کشوری ایران در سال 2015 بالغ بر 159میلیارد دلار اعلام شده که این رقم با رشد 59درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است. ارزش برند کشوری ایران در سال قبل 100میلیارد دلار اعلام شده بود.

این گزارش رتبه ایران از نظر ارزش برند کشوری در سال 2015 را 46 اعلام کرده است.

براساس این گزارش، امریکا همچنان با 19.7تریلیون دلار ارزش، معتبرترین برند کشوری جهان است و پس از آن برند کشورهای چین و آلمان قرار دارد.

این گزارش در مورد امریکا آورده است: «بدون شک امریکا یک برند قدرتمند با یک فضای کسب و کار جذاب است، اما ارزش برند آن تا حد زیادی از بزرگی اقتصاد این کشور ناشی می‌شود.»

در این گزارش به «رشد قریب‌الوقوع چین و تبدیل شدن آن به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان» اشاره شده و با وجود کاهش یک‌درصدی ارزش برند آن و رسیدن آن به 6.3 تریلیون دلار همچنان دومین برند معتبر کشوری جهان باقی مانده است.

در این گزارش، کشورهای انگلیس، ژاپن و فرانسه رتبه‌های چهارم تا ششم را از نظر اعتبار برند کشوری به خود اختصاص داده‌اند. این گزارش حاکی است از 5 برند کشوری‌ای که بهترین عملکرد را داشته‌اند، 4 مورد آفریقایی هستند و شامل کشورهای کامرون، تانزانیا، کنیا و زامبیا می‌شوند. هند در سال 2015 توانسته با ارتقای یک‌پله‌یی نسبت به سال 2014، نام خود را به عنوان هفتمین «برند کشوری» باارزش جهان به ثبت برساند. هند ارزش برند کشوری خود را در سال 2015، 32 درصد افزایش داده و از 1.621 میلیارد دلار در سال 2014 به 2.137 میلیارد دلار رسانده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر