کاهش 7درصدی حمل بار از جاده

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۹۲۹

داود کشاورزیان،«عملکرد هفت ماهه سازمان راهداری، حمل‌ونقل جاده‌یی نشان می‌دهد»، گفت: در این مدت 3هزار و 250کیلومتر از راه‌های شریانی کشور مورد بهسازی و روکش آسفالت قرار گرفته است، که در این باره هفت میلیون و 250هزار تن قیر در اجرای این عملیات، صرف شده است.

داود کشاورزیان رییس سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه «کاهش 7درصدی حمل بار از طریق جاده‌ها نسبت به سال گذشته داشته‌ایم» گفت: یکی راهکارهای موجود برای جلوگیری از رکود در این خصوص ممانعت از فعالیت خودروهایی با عمر بالاست.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی افزود: در این مدت یک هزار و 360کیلومتر از راه‌های کشور مورد عملیات حفاظتی قرار گرفت که در این میان 2500کیلومتر عملیات درزگیری در جاده‌ها اجرا شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «دوازده هزار میلیارد تومان برای نگهداری رویه راه‌ها اعتبار تخصیص داده شده است»، گفت: 370هزار تن قیر از محل ظرفیت‌های قانونی به استان‌ها تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت «50هزار کیلومتر خط کشی 250کیلومتر حفاظ میانی و کناری در آزادراه‌ها و رفع 1345 نقطه حادثه‌خیز، 20تقاطع غیر همسطح، 25تقاطع همسطح و 30دستگاه زیرگذر در جاده‌ها انجام شده است»، توضیح داد: در مجموع مبلغ 3هزار و 500میلیارد ریال به حساب ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها واریز و قیر به ارزش 3هزار میلیارد ریال در اختیار استان‌ها قرار داده است. همچنین دو هزار و 500میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت بدهی پیمانکاران درنظر گرفته شده است.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: 204پل بزرگ برای تعمیر مورد اقدام گرفته و عملیات جلوگیری از آسیب‌پذیری پل‌ها و ابنیه فنی با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به ارزش 120میلیارد تومان در 6استان کشور در حال اجراست.

رییس سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌یی با بیان اینکه «تضمینی برای جوابگو بودن امکانات در اربعین نداریم»، اظهار کرد: نمی‌توان با اضافه کردن امکاناتی که تنها چند روز از سال از آنها استفاده می‌شود صرفه اقتصادی در نظر گرفت.

کشاورزیان با بیان این مطلب تصریح کرد: حجم قابل توجه زائران کربلا که در طول حدود 10روز مانده به اربعین سفر خود را به سمت کشور عراق آغاز کرده و در فاصله چند روز پس از این مراسم قصد بازگشت به کشور را دارند، بسیار زیاد است و این رقم قطعا از امکانات فعلی شرایط ویژه‌تری را طلب می‌کند.

کشاورزیان ادامه داد: هر چند در طول این سال‌ها تلاش شده با پیگیری‌های گسترده و لحاظ کردن امکانات تمام سازمان‌های ذی‌ربط مانند شهرداری‌ها و مجموعه‌های نظامی کار رفت و آمد این زائران را تسهیل کنیم‌، اما قطعا تضمینی برای جوابگو بودن امکانات در اربعین سال جاری وجود ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر