کوتاه از تجارت

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۱۷

ارمنستان، دروازه ایران به اتحادیه اوراسیاست

تسنیم| نشست نمایندگان بیش از 30شرکت ایرانی و چند شرکت ارمنستانی در اتاق بازرگانی ارمنستان در ایروان پایتخت این کشور، برای بررسی ظرفیت‌ها و توانایی‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری دو کشور و باهدف توسعه همکاری‌ها برگزار شد. آندرانیک آلکسانیان مدیر اجرایی اتاق بازرگانی ارمنستان با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست تاکید کرد: ارمنستان بازار کوچکی دارد اما در ورودی به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیاست؛ تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی با توجه به این امر می‌توانند فعالیت اقتصادی و تجاری خود را نه تنها در ارمنستان بلکه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از جمله روسیه افزایش دهند. در این نشست تجار، صادرکنندگان و صاحبان صنایع شهرهای تهران، شیراز، ارومیه، تبریز، قم، اصفهان، کرمان و مشهد در بخش‌های کشاورزی، صنایع، خدمات و حمل‌و‌نقل حضور داشتند.


افت صادرات امریکا به ایران

پس از توافق هسته‌ای

تسنیم| وزارت بازرگانی امریکا از افت 28درصدی صادرات این کشور به ایران در ماه بعد از نهایی شدن مذاکرات هسته‌یی خبر داد و کل صادرات امریکا به ایران در 8ماهه نخست سال جاری میلادی را 170.5 میلیون دلار اعلام کرد. صادرات امریکا به ایران که در ژانویه تا آگوست سال میلادی گذشته بالغ بر 125.1 میلیون دلار اعلام شده بود در مدت مشابه سال جاری میلادی به 170.5میلیون دلار افزایش یافته است. بر همین اساس جایگاه ایران در میان مقاصد صادراتی امریکا از 134 در 8ماهه نخست سال 2014 به 119 در 8ماهه نخست امسال رسیده است. بر اساس این گزارش در هشتمین ماه سال جاری میلادی، ماه بعد از نهایی شدن مذاکرات هسته‌یی، صادرات امریکا به ایران افت 28درصدی داشته است. صادرات امریکا به ایران در آگوست 2014 بالغ بر 18.3میلیون دلار بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 13.2میلیون دلار رسیده است.


توقف صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان

ایرنا| افشین رضایی فرماندار قصرشیرین اعلام کرد: صادرات کالا به اقلیم کردستان به دلیل اعتراض‌های مردمی در عراق متوقف شد. تعطیلی این مرز به دلیل اعتراض‌های مردم این اقلیم با دستور مقامات اقلیم کردستان صورت گرفته است. این در حالی است که بیش از 50درصد کل صادرات کشورمان به عراق از طریق مرز پرویزخان صورت می‌گیرد. وی افزود: ما در ایران فعالیت مرز پرویزخان را تعطیل نکرده‌ایم اما تا زمانی که طرف عراقی خودروهای کالای ما را پذیرش نکند، نمی‌توانیم صادراتی به آن سوی مرز داشته باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر