دو دیدگاه متفاوت اوباما و کری درباره بحران سوریه

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۴۲

مازیار معتمدی

گاردین

کوربین: بیایید بریتانیا را بیدار کنیم - جرمی کوربین از سخنرانی خود در کنفرانس حزب کار استفاده کرد تا به مردم بریتانیا بگوید که آنها «هرگز نباید چیزی که بهشان داده می‌شود را قبول کنند.» این در حالی بود که او داشت قول می‌داد در سراسر کشور مقابل بی‌عدالتی و تعصب ایستادگی کند و باعث به وجود آمدن نارضایتی نسبت به آن شود. بخش بیشتر سخنرانی او در برایتون به توصیف «سیاست‌های مهربانانه‌تر» و همچنین معرفی ارزش‌های سیاسی و برند میهن‌پرستی خاص وی به مردم بریتانیا اختصاص پیدا کرد. کوربین در پایان سخنرانی خود به کنفرانس گفت: «بی‌عدالتی را قبول نکنید، در مقابل تعصب ایستادگی کنید. بیایید با هم سیاست‌های مهربانانه‌تر و یک جامعه خوش‌قلب‌تر بسازیم. بیایید ارزش‌های خودمان، ارزش‌های مردم‌مان را دوباره وارد سیاست کنیم.»


لس‌آنجلس تایمز

رییس بک: لس‌آنجلس «داج سیتی نیست» -

خشونتی که لس‌آنجلس این هفته شاهد آن بود الگوی آشنایی داشت. یک مرد 30ساله صبح روز یک‌شنبه به ضرب گلوله کشته شد و 6 ساعت بعد، مرد دیگری تیر خورد. 3ساعت بعد از آن، یک نفر از یک ماشین بیرون پرید و پسری 16ساله را کشت. اواخر همان شب، در شمال هالیوود یک تیرانداز دیگر مردی 24ساله را به قتل رساند. در کل طی آخر هفته گذشته 19نفر گلوله خوردند که 5 نفر از آنها جان خود را از دست دادند. روز سه‌شنبه چارلی بک رییس پلیس لس‌آنجلس درباره تاثیر خشونت رک بود و گفت: «اینجا داج سیتی (یکی از شهرهای مرکزی غرب وحشی قدیم) نیست. اما متاسفانه این آخر هفته کمی بیش از حد شبیه داج سیتی شده بود.» چندین ماه است که اداره پلیس لس‌آنجلس افسرهای بیشتری را به خیابان‌ها می‌فرستد تا خشونتی که امسال سراسر شهر پیچیده و بیشتر به خاطر درگیری‌های گروه‌های گانگستری است را پایین بیاورد. اما تعداد کشتارها دارد همین‌طور بالاتر می‌رود و به گفته بک، میزان قتل امسال 11درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.


نیویورک تایمز

یادبودی از یک ناوگان به هم ریخته -

در عکس، جلیقه‌های نجات، لاستیک‌ها و دیگر وسایلی دیده می‌شوند که مهاجران برای شناور ماندن در سفرشان در سراسر اروپا استفاده کردند، دیده می‌شوند که در جزیره یونانی لسبوس یک تپه شکل داده‌اند.

کری با سر جایی می‌رود که اوباما در آن قدم برنمی‌دارد - به مدت چهار سال، پرزیدنت اوباما به جنگ داخلی سوریه با یک درماندگی عمیق نگاه کرده است. او به مشاورانش می‌گوید: این جنگ یک وضعیت رام نشدنی به وجود آورده و بهترین کاری که ایالات متحده در کوتاه‌مدت می‌تواند، انجام دهد مدیریت آن تا حد ممکن است. اما از نظر جان کری وزیر امور خارجه، این بحران رو به رشد نیازمند توجه امریکاست. او که به هیچ‌وجه کمتر از اوباما از چالش پیش رو آگاه نیست، به نظر می‌رسد حاضر باشد هر جایی برود و در هر زمانی با هر کسی ملاقات کند تا به راه‌حلی برسد. این ایده که ممکن است به راه‌حلی نرسد هم او را از راه به در نمی‌کند.

این دو دیدگاه متفاوت، برخورد دولت را در حالی نشان می‌دهند که بحران سوریه از حمام خونی که جان 200هزار نفر را گرفت گسترده‌تر شده و به برخوردی جدید با رویه و بحران مهاجرتی که اروپا در برگرفته بدل شده است. مشاوران می‌گویند دیدگاه‌های اوباما و کری ناسازگار نیستند، اما بحث‌های داخلی‌ای را شکل می‌دهند که پاسخ امریکا به این بحران را پیش می‌برد.


واشنگتن پست

در انتظار کمک در زندان و در حال مرگ -

جامیکل میچل وقتی ماه آوریل وارد یک بقالی نزدیک خانه‌اش در پورتسموت شد و اجناسی به قیمت 5.05 دلار را دزدید، مدتی بود که داروهای شیزوفرنی‌اش را نمی‌خورد. بعد از دستگیری این پسر 24 ساله، قاضی دستور ورود او به یک بیمارستان روانی برای کمک گرفتن را داد. اما از آنجاکه تعداد بیماران روانی رو به رشد است، او مدت‌ها در زندان نشست و منتظر خالی شدن یک تخت بود. او بعضی مواقع غذا نمی‌خورد و داروهایش را قبول نمی‌کرد و به صورت دیوانه‌وار فریاد می‌کشید. او لاغر شد و در روز نوزدهم ماه آگوست جان خود را در حالی که بیش از 36 پوند وزن کم کرده بود از دست داد.

پزشک قانونی ایالتی هنوز دلیل مرگ او را رسما اعلام نکرده و پلیس هم مشغول بررسی پرونده اوست، اما خانواده‌اش و مشاوران حقوق مردمی و سلامت روانی از اینکه اجازه داده شد او سر یک خلاف 5 دلاری جانش را از دست بدهد، شدیدا عصبانی هستند. مسوولان زندان می‌گویند کار اشتباهی انجام ندادند و یک پرستار هم از او مراقبت می‌کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر