امضای قرارداد ایران و روسیه برای پوشش ریسک‌ صادرات

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۴۵

آرش شهرآیینی، معاون صندوق ضمانت صادرات از انعقاد قراردادی بین صندوق ضمانت صادرات ایران و روسیه برای پوشش ریسک‌های صادراتی بین دوکشور خبر داد.

شهرآیینی درمورد آخرین وضعیت پوشش ضمانتنامه‌های صادراتی برای اطمینان صادرکنندگان گفت: با توجه به اینکه به تازگی درحال سپری کردن شرایط تحریم هستیم، بسیاری از بازارهای صادراتی برای ما جدید هستند، چراکه سال‌ها از این بازارها دور بودیم.

به گزارش فارس، معاون فنی صندوق ضمانت صادرات به انعقاد قرارداد همکاری بین صندوق ضمانت صادرات ایران و «اگزیار» به عنوان نماینده ضمانت صادراتی روسیه خبر داد و افزود: این توافقنامه نوامبر سال گذشته برای همکاری تدوین شد که بخش زیادی از پوشش ریسک‌ صادراتی به خود روسیه واگذار می‌شود که از مهرماه به شکل رسمی به اجرا درخواهد آمد.

وی از دسترسی به بانک اطلاعاتی شرکت‌های روسی برای اطمینان خاطر بازرگانان ایرانی در مرحله پیش از عقد قرارداد خبر داد و تصریح کرد: براین اساس می‌توان میزان سقف اعتباری هر شرکت روسی را دراختیار بازرگانان قرار داد تا بتوانند ریسک خود را برای صادرات به روسیه درنظر بگیرند.

شهرآیینی درمورد ایجاد خطوط اعتباری جدید صادراتی برای صادر‌کنندگان ایرانی به ویژه در روسیه اظهار کرد: پیش‌شرط فعال شده این خطوط هماهنگی یک بانک ایرانی و یک بانک خارجی است، تا مسوولیت را برعهده بگیرند و اکنون مذاکراتی با برخی کشورها ازجمله روسیه برای این مساله درحال انجام است.

معاون صندوق ضمانت صادرات از افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات خبر داد و گفت: بیش از این سرمایه صندوق 240میلیون دلار بود که با مصوبه اخیر دولت به 440میلیون دلار افزایش یافته است و طبق قوانین پوشش صادراتی 7 تا 10برابر سرمایه صندوق را می‌توانیم پوشش دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر