بررسی لایحه خروج از رکود در مجمع تشخیص مصلحت

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۲

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه لایحه خروج از رکود در مجمع بررسی می‌شود، گفت: پس از رسیدگی به این لایحه همخوانی آن با اقتصاد مقاومتی نیز بررسی و اعلام نظر می‌شود. محسن رضایی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد رسیدگی به لایحه افزود: اقتصاد مقاومتی تدبیر و سیاستی برای عبور از شرایط کنونی کشور است.

به گفته وی، در ایران علاوه بر تورم و بیکاری در بسیاری دیگر از امور اقتصادی، دارای عقب ماندگی هستیم و از طرفی هم فشار تحریم‌ها و موانعی که درون جامعه وجود دارد در مقابل پیشرفت کشور قرار گرفته است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برداشت ما از اجرایی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی توسط دولت مثبت است زیرا دولت کارهای خوبی در این زمینه انجام داده است و مجلس نیز آمادگی دارد تا قوانین دست و پاگیر را برطرف کند. رضایی، مشکل اقتصادی کنونی کشور را مدیریت آن دانست و گفت: اگر موانعی مثل بروکراسی اداری و فرهنگ مصرفی یارانه‌یی را بتوانیم اصلاح کنیم، می‌توانیم جهش‌های بزرگی را در اقتصاد داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقتصاد مقاومتی را راهی برای آزادسازی انرژی و توانایی جامعه عنوان کرد و افزود: راهکار تعیین شده در اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد کشور دانش بنیان شود و از برون رفت و اتلاف انرژی‌های کشور جلوگیری شود.

رضایی همچنین به آغاز تدوین برنامه ششم توسعه اشاره و تصریح کرد: دولت و مجلس تلاش خواهند کرد که اقتصاد مقاومتی را از سطح سیاسی تبدیل به راهکار و برنامه‌یی عملی کنند چون برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و به‌طور یقین بحث اقتصاد مقاومتی در آن دیده خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر