کاروان هسته‌ای ایران فردا به نیویورک می‌رود

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۳۷

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران فردا راهی نیویورک خواهد شد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی سه‌شنبه این هفته برای حضور در مذاکرات ایران و گروه 1+5 و همچنین حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک می‌شوند.

قرار است محمدجواد ظریف و کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ظهر چهارشنبه 26شهریور، ناهار کاری داشته باشند.

چهارشنبه عصر و پنج‌شنبه صبح نیز رایزنی‌های دوجانبه بین هیات‌های ایرانی و گروه 1+5 برگزار خواهد شد و عصر پنج‌شنبه نیز هفتمین دور مذاکرات جامع ایران و 1+5 برگزار می‌شود.

هنوز مذاکره وزرای خارجه ایران و 1+5 در نیویورک قطعی نشده است. همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که تاکنون هیچ دعوتنامه‌یی از طرف فرانسه برای حضور ایران در نشست پاریس دریافت نشده است. به‌گزارش فارس، «حسن دانایی‌فر» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق مطالب منتشر شده به نقل از وی درباره دعوت از ایران برای حضور در اجلاس پاریس برای مقابله با گروهک تروریستی داعش را رد کرد و گفت: تاکنون هیچ دعوتنامه‌یی از طرف فرانسه دریافت نشده است. وی در عین حال یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه کمک به دولت عراق برای برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم در این کشور است. خبرگزاری آسوشیتد‌پرس روز جمعه خبری را به نقل از سفیر ایران در بغداد منتشر کرد مبنی‌بر اینکه «ایران از شرکت در اجلاس پاریس خشنود است، زیرا این اجلاس به‌شدت به نفع ثبات عراق است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر