کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۸۵

حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابلاغ الگوی جامع ارزیابی، رتبه‌بندی و انتخاب اپراتورهای برتر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در سال ۹۳ خبر داد و گفت: این الگو با توجه به تجربیات بین‌المللی، استخراج نیازمندی‌ها و بررسی نتایج حاصل از چهار دوره ارزیابی، رتبه‌بندی و انتخاب اپراتورهای برتر حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات در قالب ۸معیار رهبری و استراتژی، مدیریت منابع انسانی، منابع و مشارکت‌ها، فرآیندهای سازمانی، نتایج مشتریان، نتایج کارکنان، نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد و ۲۶ زیر معیار بازنگری و ابلاغ شده است.

علیرضا بیات، معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: 80درصد گوشی‌های تلفن همراه موجود در سطح عرضه متاسفانه قاچاق است و ما نیز مصمم هستیم بازار گوشی تلفن همراه را از وجود کالاهای قاچاق پاک کنیم. براساس آمارهای اتحادیه فروشندگان تلفن همراه، سالانه در سطح عرضه بین 10 تا 12میلیون تلفن همراه به صورت قطعی به‌فروش می‌رسد که از این میزان واردات کشور کمتر از 2میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه است.

اگر تا به حال با استفاده از نقشه‌های دیجیتال می‌توانستید تصاویر بیرونی باستانی کشورهای جهان از جمله اهرام ثلاثه مصر را مشاهده کنید، از این پس می‌توانید با اتصال به اینترنت خود را واقعا در این اماکن حس کنید. گوگل با ارتقای خدمات نقشه خود تورهای مجازی سفر به اماکن باستانی چند کشور جهان را راه‌اندازی کرده است. از جمله این کشورها می‌توان به مکزیک، ایتالیا، هند و اردن اشاره کرد. اما به‌تازگی نوبت به مصر رسیده تا علاقه‌مندان بتوانند به‌طور مجازی و با استفاده از رایانه به ده‌ها نقطه باستانی آن سفر کنند و تصاویری با نمای پانوراما مشاهده کنند.

اپل بعد از 13سال تصمیم به توقف تولید دستگاه‌های آی‌پاد گرفته است. این دستگاه یک mp3 player است که در زمان عرضه اولیه خود بسیار مورد توجه قرار گرفت. این وسیله در سال‌های رونق خود الهام‌بخش بسیاری از شرکت‌های فناوری بود و به تقلید از آن ده‌ها مدل mp3 player توسط شرکت‌های گوناگون روانه بازار شد؛ ولی هیچ یک نتوانست موفقیت آی پاد را تکرار کند.‌آی پاد زمینه‌ساز عرضه دیگر محصولات پیشرفته فناوری بود و اپل بعد از عرضه این محصول گوشی آیفون و سپس تبلت ‌آی پد را تولید کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر