اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۸۶

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران :

ایران ‌رتبه نخست ذخایر گازی دنیا را دارد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ما نخستین ذخایر گازی دنیا را داریم، اما در نقطه مقابل سومین مصرف‌کننده گاز دنیا هستیم. حمیدرضا عراقی در افتتاح پروژه‌های گازرسانی در اردبیل اظهار کرد: ما در اجرای پروژه‌های گازرسانی مناطق سردسیر کشورمان را در اولویت قرار دادیم به‌طوری‌که در این استان سردسیر تلاشمان بر این است تا به سرعت همه مناطق روستایی گازدار شوند. وی تصریح کرد: در کنار این تلاش مضاعف که باید با جدیت بیشتر به سرانجام برسد، آنچه برای ما اولویت است، ترغیب و تشویق مردم به بهره‌برداری بهینه و درست از منابع گاز است که ضروری است استفاده بهینه از این منابع به سرانجام برسد. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با یادآوری اینکه گاز از کف دریاها استحصال شده و با طی هزاران کیلومتر از عسلویه به شمالی‌ترین منطقه روستاهای اردبیل می‌رسد، گفت: محصولی که با این سختی و دشواری به دست مردم می‌رسد باید همه در استفاده از آن بسیار کوشا بوده و بهینه استفاده کنیم. عراقی عنوان کرد: به هیچ‌وجه امکان ذخیره‌سازی یا حمل آن به حالت عادی وجود ندارد و اگر ما امروز 34تریلیون مترمکعب گاز در کشور داریم باید از آن درست و بهینه استفاده کنیم. وی با یادآوری اینکه کشورمان نخستین ذخایر گاز دنیا را دارد و در نقطه مقابل سومین مصرف‌کننده دنیا هستیم، بیان کرد: ما 10برابر ژاپن گاز مصرف می‌کنیم. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، افزایش تولید گاز را به هزار میلیون مترمکعب یادآور شد و اضافه کرد: عرصه توانمندی را در صادرات گاز در کشورمان داریم که امیدواریم صادرات 66 میلیارد مترمکعبی را به سرعت ارتقا ببخشیم. عراقی در پایان بهره‌مندی بیش از 92درصدی شهرها را از نعمت گاز یادآور شد و افزود: 17هزار روستای گازرسانی شده در کشور داریم که با افزایش 3هزار روستای دیگر این رقم به 20هزار روستا افزایش می‌یابد.

به مناسبت هفته دولت

افتتاح ۸ پروژه بهداشتی

در شهرستان بهشهر

در سومین روز از هفته دولت با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساختمان پایگاه بهداشتی شماره ۴ بهشهر با ۴۰۰میلیون تومان هزینه توسط خیران و انبار دارویی مرکزی بهشهر در روستای شهیدآباد با ۹۰ میلیون تومان هزینه افتتاح شد. همچنین مرکز بهداشتی درمانی روستایی ارضت و تجهیز آن با اعتبار ۱۵۰میلیون تومان ومرکز بهداشتی درمانی روستایی سفیدچاه و تجهیز آن با اعتبار ۱۷۰میلیون تومان بازسازی و به اتمام رسید. از دیگر پروژه‌های افتتاحی شهرستان بهشهر در هفته دولت بازسازی مرکز بهداشتی درمانی روستایی حسین‌آباد و تجهیز آن با اعتبار ۲۰۱میلیون تومان، بازسازی مرکز بهداشتی درمانی شهری شماره ۳ جهت استقرار مرکز سلامت جامعه و درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی امام رضا(ع) (طوبی ۲) و تجهیز آن با ۹۰۰میلیون تومان هزینه است. بازسازی کامل مرکز بهداشتی درمانی شهری شماره ۲ و تجهیز آن با ۱۸۰میلیون تومان و بازسازی مرکز بهداشتی درمانی شهری شماره یک بهشهر و تجهیز آن با اعتبار ۲۰۰میلیون تومان از پروژه‌های هفته دولت شهرستان بهشهر بوده است.

وزیر کار در جمع خبرنگاران:

مسکن اجتماعی در بافت فرسوده استان‌ها اجرا می‌شود

وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی گفت: مسکن اجتماعی با هدف حمایت از اقشار کم درآمد جامعه در بافت فرسوده استان‌ها اجرا خواهد شد. علی ربیعی در جمع خبرنگاران با تاکید به انعقاد تفاهمنامه‌های لازم برای اجرای این طرح تصریح کرد: در نظر داریم مسکن اجتماعی را با هدف حمایت اقشار کمتر برخوردار در کشور اجرا کنیم. وی با تاکید بر انجام مطالعات لازم و توجه به تجربیات مسکن مهر در راستای اجرای بهینه این طرح اضافه کرد: علاوه بر این برای مبارزه با فقر و سوءتغذیه ۱۰میلیون نفر تحت پوشش دریافت سبد غذایی هدفمند قرار گرفته‌اند. وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی به ضرورت پوشش بیمه روستاییان و عشایر تاکید کرد و بیان داشت: باید از نظر فرهنگی امنیت لازم برای روستاییان تامین شود و در این راستا پوشش بیمه روستاییان با هدف کاهش مهاجرت از روستا و حمایت روستایی به جد دنبال می‌شود. ربیعی توسعه و رشد منهای عدالت را غیرقابل قبول دانست و متذکر شد: دولت تدبیر و امید به رشد همراه با عدالت تاکید دارد و در این راستا حمایت از گروه‌هایی که فرصت‌های نابرابر اجتماعی دارند به جد مورد تاکید است. ربیعی با بیان اینکه ترک تحصیل به ویژه در مقاطع دبیرستان و راهنمایی رقم قابل توجهی به خود اختصاص داده است، متذکر شد: برای تداوم تحصیل این دانش‌آموزان در سال جاری برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

هفته دولت، نمادی از وحدت مردم و دولت به عنوان یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است

به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر نشستی با حضوراعضای شورای پایگاه مقاومت بسیج شهید مجیدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان مازندران دراین اداره کل برگزارشد. دراین نشست فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید مجیدی بنیادمسکن استان، ضمن گرامیداشت هفته دولت یادوخاطره شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر و شهدای بنیادمسکن استان مازندران (شهیدان مجیدی، رضانژاد و نیاکی) و چهارم شهریورماه روز ولادت حضرت امام‌رضا(ع) و همچنین روز بسیج کارمندی اظهارداشت: با توجه به جایگاه والای کارمندان در سطح جامعه و روحیه بسیجی آنان در پیشبرد و به نتیجه رساندن طرح‌های مختلف اجرایی در سطح کشور، این امر بیش از هر زمان دیگر این نکته را در اذهان تداعی می‌کند که کارمندان به عنوان اجزای به هم پیوسته مجموعه بزرگ دولت در توسعه و پیشرفت کشور هستند و در این رابطه هر چه تلاش، خلاقیت، ابتکار و نقش‌آفرینی و تقویت فرهنگ بسیجی آنان در عرصه خدمت به جامعه بارزتر و پررنگ‌تر باشد به همان اندازه جامعه نیز از خدمات دستگاه‌های دولتی بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر