دغدغه نان و رشد فعالیت‌های هنری

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۶۱

یکی از برجسته‌ترین فعالان عرصه هنرهای تجسمی در استان البرز گفت: دغدغه نان مانع گسترش و رشد فعالیت‌های هنری هنرمندان می‌شود. به گزارش مهر، محمدباقر آقامیری شامگاه پنج‌شنبه در نشست اهالی فرهنگ و هنر با استاندار البرز افزود: هنرمندان باید از نظر مالی و معیشتی تامین باشند تا بتوانند به خلق بهترین آثار هنری بپردازند و هنرمندی که دغدغه نان دارد، فکرش برای خلق چنین آثاری آزاد نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل کافی نبودن حمایت‌ها از هنرمندان، بیشتر آنها وضعیت مالی بدی دارند و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی هنر است، انتظار می‌رود که حمایت‌های خود را از هنرمندان در زمینه‌های مختلف افزایش دهد.

نماینده فعالان حوزه هنرهای تجسمی استان البرز در این نشست، گفت: هنرمند اگر بخواهد همه تلاش و وقت خود را صرف خلق آثار هنری زیبا کند، فرصتی برای درآمدزایی برای خود نخواهد داشت و مشکلات مالی و معیشتی‌اش باید توسط دستگاه‌های ذی‌ربط حل شود تا بتواند همه انرژی خود را صرف هنر کند.

آقامیری افزود: هنر، سلامت‌بخش است و از فساد در زمینه‌های مختلف جلوگیری می‌کند که این امر ضرورت توجه به کاهش موانع خلق آثار هنری را بیش از پیش آشکار می‌کند. این هنرمند در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: متاسفانه دافعه برخی مدیران و مسوولان دولتی نسبت به هنر و هنرمندان، بیشتر از جاذبه آنهاست درحالی که هنرمندان دوست دارند با دولت در ارتباط و تعامل نزدیک باشند.

وی گفت: امیدواریم تعامل و ارتباط مسوولان دولتی و هنرمندان افزایش یابد و برگزاری چنین نشست‌هایی به تحقق این امر کمک می‌کند، ضمن اینکه درچنین نشست‌هایی می‌توانیم درددل‌های خود را بیان کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر