روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۸۱۷

تاکید جهانگیری بر حفاظت میراث تاریخی- ایرنا معاون اول رییس‌جمهوری در نخستین جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بخش زیادی از فرهنگ و تمدن تاریخی ایران در نمادهای میراث فرهنگی کشور نهفته است که باید ضمن حفاظت از این میراث تاریخی، برای معرفی آن به مردم دنیا تلاش کنیم. اسحاق جهانگیری روزگذشته با تاکید بر اهمیت فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی افزود: برنامه‌های این سازمان می‌تواند نقش مهمی در معرفی فرهنگ ایران و شناساندن تمدن کشور به جهان داشته باشد.

مشارکت ایران در خط لوله گاز آذربایجان- ایرنا- محسن پاک‌آیین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: ایران خواهان شرکت در طرح‌های منطقه‌یی مانند خطوط لوله گازی ترانس آدریاتیک- تاپ و ترانس آناتولی- تاناپ است. وی بااشاره به اینکه همکاری در این زمینه برای ایران قابل‌توجه است، گفت: میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همچنین چند طرح دیگر مربوط به نفت و گاز مورد مذاکره قرار گرفته است.

افزایش هجمه رسانه‌های عربی به ایران- فارس از زمان اعلام جمع‌بندی مذاکرات ایران با 1+5، کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در کنار رژیم‌صهیونیستی بیشترین حملات را علیه ایران در رسانه‌های خود آغاز کرده‌اند. در این میان رسانه‌های کشورهای عربی متحد عربستان، با دستاویز قرار دادن انفجار شهر «ستره» در بحرین، آن را به ایران ربط داده‌اند و درحالی که مذاکرات هسته‌یی به سرانجام خود رسیده است؛ سمت و سوی تبلیغاتی خود را به سوی خطر ایران برای امنیت کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و برای کل منطقه برده‌اند. این رسانه‌ها چنین روایت می‌کنند که ایران پس از توافق هسته‌یی فرصت را برای دخالت بیشتر در امور کشورهای عربی خلیج‌فارس، مناسب دیده است و این‌گونه سعی می‌کنند در مسیر اجرای توافق سنگ‌اندازی کنند.

انتخابات هیات‌رییسه شورای شهر-ایرنا مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری انتخابات هیات‌رییسه این شورا خبر داد و گفت: براساس تصمیم هیات‌رییسه این انتخابات در روز هشتم شهریورماه برگزار می‌شود. وی گفت: برای انتخابات هیات‌رییسه شورای اسلامی شهر تهران هنوز هیچ یک از اعضای این شورا نامزدی خود را اعلام نکرده‌اند.

ابلاغ حکم «سعید مرتضوی» تا پایان هفته- ایسنا محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: حکم صادره برای سعید مرتضوی تا پایان هفته به وی ابلاغ خواهد شد. وی با بیان این مطلب، اظهار کرد: اگر سعید مرتضوی تا پایان هفته به دادگاه مراجعه کند حکم به‌صورت حضوری به وی ابلاغ می‌شود. حکم سعید مرتضوی تایپ شده و آماده است، ولی باید تشریفات لازم برای ابلاغ هر حکمی طی شود.

نامه «پیرموذن» به «جهانگیری»- ایسنا کمال‌الدین پیرموذن نماینده اردبیل در پی موضوع زمین‌خواری در گردنه حیران به معاون اول رییس‌جمهور نامه نوشت. وی در بخش‌هایی از نامه تاکید کرده است: همان‌طوری که استحضار دارید مبارزه قاطع با فساد مالی و اقتصادی موجب امید و آرامش خاطر ملت می‌شود. کدام وجدان پاک است که از مفاهیم برجسته عدالت و سلامت احساس غرور و اشتیاق ننماید و چه غم‌انگیز خواهد بود اگر این مفاهیم در گذرگاه‌های تنگ و کوتاه ذهن نااهلان انقلاب، مدیحه‌سرایان، فرصت‌طلبان، مفسدین و همفکران و مشترکین آنان، گرفتار و بی‌اثر شوند.

دیدار حکیم با شمخانی-فارس سیدعمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در ادامه برنامه‌های سفر خود به تهران پیش از ظهر سه‌شنبه بیست‌وهفتم مردادماه با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد. طرفین در این دیدار پیرامون آثار توافق وین بر مسائل امنیتی مشترک ایران و عراق و فعالیت‌های داعش به گفت‌وگو پرداختند.

تعیین سرپرست ستاد مدیریت سوخت و حمل‌ونقل کشور- پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه معاونت اجرایی محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌جمهوری، سیدعلی حسینی را به‌عنوان سرپرست ستاد مدیریت سوخت و حمل‌ونقل کشور منصوب کرد. وی در این آیین تکریم و معارفه، رکورد اسقاط خودروهای فرسوده، افزایش اسقاط خودروهای کار و سنگین، پیگیری مطالبات ستاد سوخت، ساماندهی و نظم بخشیدن به مسائل داخلی ستاد و افزایش مرکز اسقاط برای شکست انحصار و قانونمند کردن آنها را ازجمله دستاوردهای این ستاد دانست.

بهره‌مندی کشورهای منطقه از توافق هسته‌ای- ایسنا علیرضا عنایتی سفیر ایران در کویت با بیان اینکه پس از توافق وین، فضای مناسبی برای همکاری‌های منطقه‌یی فراهم شده است، گفت: منطقه خلیج‌فارس باید از منافع این توافق به‌صورت جدی بهره‌مند شود و مقوله برد- برد در این توافق شامل منطقه و حتی فراتر از آن نیز می‌شود. وی ادامه داد: همکاری‌های دو جانبه‌یی که بین کشورهای منطقه وجود دارد باید به یک همکاری جمعی برای تحقق امنیت و منافع جمعی کشورهای منطقه تبدیل شود.

نشست هم‌اندیشی وزارت خارجه با فعالان آفریقایی- ایلنا نخستین نشست هم‌اندیشی ملاعبداللهی مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه با مسوولان و مدیران کل بین‌الملل وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی فعال در حوزه آفریقا با هدف ترسیم نگاهی نو، اتخاذ رویکردهای نوین و بدیع کاربردی برای عبور از سیاست‌های سنتی گذشته همکاری با قاره آفریقا، به‌ویژه در فضای مثبت و مطلوب ایجاد شده، پس از توافق هسته‌یی، در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

کارخانه «پارس قو» فعلا تعطیل نمی‌شود-

ایلنا فرماندار تهران گفت: ما به هیچ‌وجه راضی نیستیم کارخانه‌های عظیمی که مشکل زیست‌محیطی دارند، در تهران باقی بمانند، اما بحث این است که باید برای انتقال این کارخانه‌ها برنامه‌ریزی شود. عیسی فرهادی در پاسخ به این سوال که آیا بالاخره کارخانه پارس قو به‌دلیل آلودگی‌های محیط‌زیستی تعطیل یا به بیرون از شهر تهران انتقال می‌یابد یا خیر، اظهار داشت: فرمانداری تهران با خروج همه کارخانه‌ها از تهران به بیرون و جایابی آنها در شهرک‌های صنعتی موافق است، اما بحث این است که باید برای انتقال این کارخانه‌ها برنامه‌ریزی شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر