ثروتمندترین زنان جهان و میزان ثروت آن‌ها

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۴۵


گروه جهان پایان سال2014میلادی، 2325میلیاردر درجهان وجود داشتند که 12درصد از آنها زن هستند. برپایه آمار اعلام شده دوموسسه «یو‌بی‌اس» و «ولث‌ایکس»، زن‌ها با ثروتی بالغ بر 930میلیارد دلار، اثر خود را در اقتصاد جهانی گذاشتند و انتظار می‌رود در پایان سال2015، ثروت آنها بیشتر هم شود.

بنا بر این گزارش، از میان 286 زن میلیاردر در جهان، تنها 17درصد آنها ثروتشان را خودشان به شکلی شخصی کسب کردند. زنان امریکایی در صدر این فهرست قرار گرفتند. متوسط سن این زنان ثروتمند امریکایی 61سال است. 65درصد آنها ثروت‌های خود را از شرکت‌های بین‌المللی و جهانی به ارث بردند. با این حال بیشتر میلیاردرهای جهان در اروپا زندگی می‌کنند، به‌طوری که که 775 ثرتمندترین مرد جهان در این قاره زندگی می‌کنند. موسسه «یو‌بی‌اس» و «ولث‌ایکس فهرستی از ثرتمندترین زنان جهان را منتشر کرده است. به گزارش شبکه العربیه، کریستی والتون، ثروتمندترین زن در امریکای شمالی است که ثروتش به 37.9میلیارد دلار می‌رسد. او ثروتمندترین زن جهان نیز به‌ شمار می‌رود. کهنسال‌ترین زن ثروتمند جهان، لیلیان پیتنکورت، وارث شرکت مواد آرایشی اورئال است. او 92سال سن دارد و در 15سالگی با پدرش در این شرکت همکاری کرد. اکنون ثروتش 31.3میلیارد دلار برآورد می‌شود.

مجله فوربس، گینا رینهارت استرالیایی را مالک تجارت آهن درجهان توصیف کرده است. او 60ساله است و مالکیت شرکت معدن هانکوک را دراختیار دارد و ثروتش 14.8میلیارد دلار برآورده می‌شود. وینیسا، ماریا و جوهانا سلیم، دختران کارلس سلیم میلیارد مکزیکی، از ثروتمندترین زنان امریکای لاتین هستند. ثروت پدرشان در سال2003میلادی افزایش یافت و هم‌اکنون هرکدامشان مالک 6.3میلیارد دلار است. آنها درمجموع 19میلیارد دلار دارند.

یانگ هوان، 33ساله، کم سن و سال‌ترین زن میلیاردر جهان است. او ثروتمندترین زن در آسیاست. او مالک 70درصد از سهام شرکت ساختمان‌سازی چینی Country Garden است و ثروتش 6.3میلیارد دلار برآورد می‌شود. شری اریسون، شهروند امریکایی‌ـ‌استرالیایی‌الاصل، ثروتمندترین زن درخاورمیانه است. او مالک شرکت سرمایه‌گذاری اریسون است و مالکیت سهام بانکی در سرزمین‌های اشغالی و شرکت آب را دراختیار دارد. شرکت او به 4.2میلیارد دلار می‌رسد. همچنین در این گزارش آمده که 40 زن میلیاردر در آفریقا زندگی می‌کنند. ثروتمندترین زن در این قاره، فلورنشو الاکایجا از کشور نیجریه است که مالک چند شرکت نفت و مُد است. ثروت او 1.2میلیارد دلار برآورد می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر