سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۰۰

تسنیم| «لاورنس وارد» وکیل بین‌المللی کسب‌وکار در مصاحبه با اسپاتنیک تصریح کرد که شرکت‌های خارجی (غیرامریکایی) منافع سریع ناشی از لغو تحریم‌های ایران را کسب خواهند کرد و بخش‌های مالی و نفتی امریکا نخستین بخش‌هایی خواهند بود که از لغو تحریم‌های ایران منتفع خواهند شد. وی در ادامه افزود: صنایع نفتی و بخش مالی امریکا نخستین بخش‌های تجاری خواهند بود که از لغو تحریم‌های ایران سود می‌برند.

ایسنا| خبرها حاکی از آن است که یک نماینده عالی‌رتبه عمانی روز چهارشنبه راهی تهران شده تا مذاکراتی گازی را با مسوولان وزارت نفت کشور انجام دهد. از آنجا که صادرات گاز از طریق خط لوله به بازارهای اروپا و امریکا برای ایران به‌صرفه نیست، یکی از گزینه‌هایی که کارشناسان بر آن تاکید دارند صادرات گاز از طریق ال‌ان‌جی است؛ اما برای نهادینه کردن این سیستم درکشور زمان زیادی لازم است.

شانا| شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با هدف کاهش ٥٠درصدی شدت مصرف انرژی کشور و استفاده از ظرفیت هر استان با همکاری استانداری‌ها، کارگروه بهینه‌سازی مصرف سوخت و مدیریت انرژی تشکیل می‌دهد. به اعتقاد خلیل عسگری مشاور مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، این کارگروه‌ها براساس تنظیم تفاهمنامه‌های مشترک میان استانداری‌ها و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تشکیل می‌شود و موضوعات تفاهمنامه‌ها براساس ظرفیت‌ها و شرایط اقلیمی هر استان متفاوت خواهد بود.

ایسنا| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (چهارشنبه) مصوبه‌یی را برای کاهش وابستگی تولید برق به گاز و نفت گذراندند. نمایندگان مجلس با تصویب ماده یک طرح حمایت از صنعت برق کشور مقرر کردند برای اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها و استفاده از حداکثر امکانات موجود کشور و کاهش وابستگی تولید برق به گاز و نفت، احداث و توسعه نیروگاه حرارتی زغال‌سوز و تبدیل برج‌تر به برج خشک، نیروگاه‌های بخاری با اولویت کامل مشمول بند پ ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر می‌شود.

مهر| آرش آریانژاد یک مقام مسوول در وزارت نیرو از آغاز به کار ۶ اکیپ جدید درمحدوده شهرستان‌های سنندج، سروآباد، کامیاران و مریوان تحت عنوان گروه‌های گشت و بازرسی جهت حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی خبر داد و گفت: این گروه‌ها کار خود را شروع کرده‌اند. وی با تاکید بر اینکه گشت و بازرسی آب برای حفاظت از منابع آب زیرزمینی کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: این گروه‌ها مطابق قرارداد طی مدت یک‌سال کار نظارت و بازرسی صحرایی بر منابع آبی را انجام داده و با متخلفین از طریق مراجع قضایی برخورد خواهند کرد.

تسنیم| همزمان با انتشار برخی مقالات در مطبوعات مصری درخصوص ضرورت برقراری روابط دیپلماتیک قاهره با تهران، وزیر نفت مصر برای واردات نفت ایران ابراز تمایل کرد. «شریف اسماعیل» وزیر نفت و منابع معدنی روز چهارشنبه در اظهاراتی به روزنامه الاهرام گفت که تحریم‌های تحمیلی بر ایران و عدم صادرات نفت‌خام تاثیرات منفی زیادی بر خط انتقال نفت «سومید» داشت. وی ابراز امیدواری کرد که در دوره آتی و پس از اعطای اجازه به ایران برای صادرات نفت، واردات خط سومید نیز افزایش یابد تا بتواند خسارت‌های وارده در دوران گذشته را جبران کند.

ایسنا| رییس انجمن مدیریت مصرف انرژی ایران گفت: باتوجه به اینکه 30درصد اوج مصرف برق کشور مربوط به وسایل سرمایشی است، باید راهکارهایی در زمینه کنترل و مدیریت مصرف اینگونه وسایل اتخاذ شود. سعید مهذب‌ترابی با بیان اینکه فناوری وسایل سرمایشی نسبت به 40سال گذشته در دنیا پیشرفت بسیاری کرده است، اظهار کرد: در گذشته در مناطق گرمسیر ایران مانند یزد و بندرعباس از وسایل سرمایشی همچون بادگیر و پنکه‌های برقی استفاده می‌شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر