کوتاه از تجارت

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۳۹۰

واردات به عراق از مرز مندلی آزاد شد

سازمان توسعه و تجارت براساس اخبار دریافتی از رایزن بازرگانی ایران درعراق مبنی‌بر مذاکرات انجام‌شده با وزارت بازرگانی آن کشور، مشکل مرز سومار- مندلی حل شد. پیش از این بازرگانان ایرانی با مشکل عدم صدور مجوز واردات از مرز سومارـ مندلی روبه‌رو بودند که با مذاکرات انجام شده این مشکل مرتفع و انجام واردات از مرز مذکور مجاز شد. مرز سومار-مندلی فاصله حمل کالاهای صادراتی تا بغداد را 70 کیلومتر کمتر کرده است و درحال حاضر نزدیکترین مرز به بغداد محسوب می‌شود.


«اپل» نمایندگی رسمی در ایران ندارد

ایسنا ایجاد نمایندگی انحصاری شرکت تولیدکننده محصولات الکترونیک «اپل» در ایران که در روزهای گذشته و پس از توافق هسته‌یی مجددا مطرح شد، به گفته قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت هیچ مجوزی برای نمایندگی رسمی معتبر ندارد. مجتبی خسروتاج، اظهار کرد: در سال گذشته دو یا سه مورد تقاضا برای اخذ مجوز نمایندگی رسمی اپل به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شد که بعد از تحقیق و بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد اسناد ارائه شده، معتبر نیستند. خسروتاج تاکید کرد: بنابراین درحال حاضر مجوزی در این زمینه صادر نشده است. به گزارش ایسنا، روزنامه وال‌استریت ژورنال اخیرا در گزارش‌های خود از مذاکرات شرکت‌هایی مانند اپل و جنرال الکتریک با کانال‌های مختلف توزیع محصولات خود در ایران خبر داده است.


خاموشی در اتاق تهران

صدای اقتصاد عصر روز گذشته علینقی خاموشی بازهم به ساختمان اتاق تهران آمد. عصر دیروز اتاق تهران میزبان سه اقتصاددان مشهور کشور بود. به همین دلیل علینقی خاموشی رییس قدیمی اتاق ایران و تهران نیز به این همایش آمده بود. او در ردیف اول سالن اتاق تهران نشست تا خاطره بازگشتش به پارلمان بخش خصوصی زنده شود. خاموشی در آخرین دوره انتخاب موفق به کسب رای برای حضور در اتاق تهران نشد. اما در دوره قبلی که به عضویت هیات نمایندگان درآمده بود، در هیچ کدام از جلسات اتاق تهران شرکت نکرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر